Ga naar inhoud

Aeg Lavamat 54870


Karin-N

Aanbevolen berichten

Help! Mijn wasmachine doet bijna alles. Alleen goed het water wegpompen niet. Het water loopt een heel klein beetje weg. Ik hoor ook wel de pomp denk ik, brommen. Maar heel veel gebeurt er niet. Wat zou ik kunnen doen om de oorzaak te achterhalen? Het gaat om de Lavamat 54870. Zonder digitaal display.
Link naar reactie
Laat de machine eerst volledig leeg lopen via het slangetje naast de pomp. Als er niets meer uit komt dan voorzichtig de dop van het pompfilter los draaien. Filter schoon? Kun je het schoepje van de pomp met je vingers draaien? Indien beide ja en toch slecht afpompen dan heb je een grote kans op iets wat tussen de trommel en de kuip zit en hierdoor de slang naar de pomp afsluit. Schijn met een zaklamp door de gaatjes van de trommel, je kunt dan zien of er wat op de bodem van de kuip ligt wat er niet hoort. Indien je niets ziet dan bijft de slang tusen kuip en pomp over. In deze slang zit een bal die mogelijk blijft hangen door zeep ophoping. Verwijder hiervoor het achter paneel. Je ziet dan de geribbelde slang tussen de kuip en pomp zitten. Knijp een paar keer in de slang aan de boven kant van de ribbels. Probeer de machine dan nog eens.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...