Ga naar inhoud

Bosch Aventixx 7


Rob-12

Aanbevolen berichten

Bosch Aventixx 7 met foutcode E 18 Normaal gesproken betekent deze foutcode dat de pomp niet werkt of niet kan afvoeren of filter verstopt. Op korte wasjes bijna altijd deze foutcode op lange wasjes , volledig programma kan hij een week lang foutloos draaien. 8 dagen geleden Hg wasmachine reiniger gebruikt , daarna een week fout code vrij gedraaid Sinds vandaag weer de foutcode 18 Bij het verschijnen van deze foutcode zet ik de wasmachine uit en daarna weer aan op de stand spoelen en pompen. werkt dan weer goed. Vanavond weer foutcode 18 , terwijl ik er bij stond, wat mij opviel was dat de pomp wel draaide maar niet pompte( geen water geluid) ik zet de machine uit en weer aan en direct pompt de pomp weer water wat is hier aan de hand? Gr Rob
Link naar reactie
Type nummer kan ik niets mee, graag de type info uit de deurrand vermelden. Gezien je omschrijving "pomp draait wel maar pompt niets af" zit er of een verstopping in de slang tussen de kuip en de pomp of zit er iets tussen de trommel en de kuip waardoor het gat naar de slang afgesloten word. Kijk eerst eens met een zaklamp door de gaatjes van de trommel naar beneden. Zie je daar iets zitten wat er niet thuis hoort? sok oid? Zo niet dan de slang controleren. Laat de machine hiervoor eerst geheel leeg lopen. Verwijder dan het achter paneel. Haal de slang tussen de kuip en de pomp los. In deze slang zit een eco bal, kan deze vrij bewegen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...