Ga naar inhoud

foutmelding tijdens opstarten windows 98


Aanbevolen berichten

Wanneer ik mijn pc met w'98 opstart krijg ik tijdens het opstarten, op het moment dat de desktop reeds in beeld is, de volgende melding; "Er heeft een fout plaatsgevonden tijdens het verkrijgen van toegang tot het systeemregister, start opnieuw en windows zal het register repareren door de laatste register te installeren" Vervolgens na het opnieuw opstarten lukt het wel. Een volgende keer krijg ik steeds weer dezelfde melding. Wie weet de oorzaak? En s.v.p. niet meteen roepen om te formateren en opnieuw te installeren, of het moet natuurlijk niet anders kunnen :( Het probleem blijft na regclean gedraaid te hebben.
Link naar reactie
Probeer eens het volgende: - Reboot in Real DOS-mode (Start> Afsluiten...> Opnieuw opstarten in MS_DOS modus) - Als het goed is sta je in c:\windows - Type scanreg /fix en geef Enter; het register wordt dan, na controle op ongeldige sleutels, opnieuw opgebouwd. Dit kan wel even duren... - Type scanreg /opt en geef Enter; het register wordt gecomprimeerd - Geef dan Ctrl+Alt+Del Als het goed is zal Windows weer foutloos opstarten :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...