Ga naar inhoud

wasmachine blijft water nemen. maar dan


Jamie79

Aanbevolen berichten

Mijn Samsung wf8604nhwg blijft water nemen. Hij pompt de machine tot meer dan de helft vol. Verder functioneert hij wel gewoon. Maar met zo'n volle trommel komt hij denk ik niet eens op temperatuur ? Hij pompt gelukkig wel alles af en centrifugeert ook normaal en goed.
Link naar reactie
Een machine word niet vol gepompt maar krijgt water binnen door de waterdruk uit de kraan. Als hij water aan het nemen is hoor je hem dan stoppen met snel stromen en gaat hij dan langzaam verder totdat hij te vol is of stopt hij in één keer met water nemen? Indien het eerste dan is het inlaat ventiel niet goed, deze laat dan water door terwijl hij al geen spanning meer krijgt > vervangen dus. Indien het tweede dan heeft de machne niet door dat hij al zoveel water heeft genomen. De nivo regelaar meet dan niet de juiste water hoogte. Pak het bovenblad van de machine. Het https://www.europart.nl/samsung-dc62-00024f-inlaatventiel-dc6200024f-wf1604yke-wf8604fec-wasmachine-04070030 is de unit waar je water slang aan vast zit. De nivo regelaar is bij deze machine volgens mij een https://www.europart.nl/samsung-dc96-01703a-niveauregelaar-dc9601703a-wf10684yjex-wf0602nx-wf1704wpc-wasmachine-04076020 rechts boven in. Trek hier het dunne slangetje af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan nog eens.
Link naar reactie
Beste HarryO, Zeer vriendelijk dank voor uw antwoord in deze. De machine stopt inderdaad met water nemen. En loopt niet langzaam verder door. Maar idd veel te veel. Dit probleem was ontstaan na het verwijderd te hebben gehad van de zeepbak. Waar de zeeplade in moet. Deze lekte namelijk al langere tijd. Dus had deze eruit geschroefd. En dicht gekit op de klikaansluitingen. Wat gelukkig goed heeft mogen helpen zodat die lekkage gelukkig ook verholpen is. En ook dank voor uw antwoorden. Na het losgekoppeld te hebben gehad van de dunne slang van de Nivo regelaar. En hem goed door te hebben geblazen. Is n ook gelukkig het probleem met teveel water opgelost. Ik ben er zeer blij mee dat er mensen bestaan die nog steeds uit goede wil anderen te hulp schieten in nood.
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Beste HarryO, Nogmaals zeer vriendelijk dank voor al uw antwoorden en goede hulp in deze. een keer per maand gebruik ik al HG schoonmaakmiddel voor de wasmachine. En deze word toch ook goed aangeschreven zegt men. Maar misschien komt het ook doordat ik de wasmachine op zijn kant had gelegd voor de reparatie van de zeepbak. Ik weet het niet. Maar het reinigen blijf ik zowiezo doen. En mijn excuses voor de late reactie sinds uw laatste reactie. Heb een tijdje ziekenhuis gehad. Vandaar nu ook pas weer een reactie. En mag zeggen hij draait en wast gelukkig ook weer perfect. Dus nogmaals mijn dank voor alle hulp in deze.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...