Ga naar inhoud

Teveel geupgrade?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil eigenlijk een cd-writer in mijn pc plaatsen. Ik heb echter de afgelopen weken al een groot aantal upgrades gemaakt in mijn systeem: 1) Harde schijf vervangen (6,5 naar 40 gig) 2) Defecte CD-rom speler vervangen 3) Intern modem bijgeplaatst 4) Nieuw moederbord 5) Nieuwe CPU 6) Geheugen vervangen voor DDR-ram

Als ik nu mijn zip-drive wil vervangen voor een cd-writer kom ik dan over het quotum van 6 upgrades per 3 maand.

Onderstaande vond ik op de site van MS

quote:
Product Activation keeps users from changing or upgrading their hardware.

Not true at all. Users can change or upgrade their hardware. One of the forms of piracy that Product Activation guards against is hard disk imaging. Not all forms of hard disk imaging are illegal. In the case where a pirate copies data from one PC hard drive to another to illegally run the software on two PCs, Product Activation stops that by forcing the copied software to be reactivated. It does so by comparing the hardware on which it was activated to the hardware on which it is now being booted. If the hardware is substantially different, then reactivation is required. If it is the same or similar, then the software will continue to work. Those who upgrade their PC’s hardware substantially may be asked to reactivate. Reactivation for this reason is easy and can be completed by contacting Microsoft to obtain another confirmation ID.


Dit zou betekenen dat ik het best zou kunnen proberen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Link naar reactie
Ik heb de afgelopen 4 weken een aantal nieuwe spullen gekocht in mijn pc. Als eerste heb ik de harde schijf vervangen waarop de Windows XP-partitie stond. Van de vrijkomende spullen en wat nieuwe zooi heb ik een tweede computer gebouwd. In die tweede pc heb ik dus ook de harde schijf ingebouwd met de oorspronkelijke windows-installatie. Ondanks dat ik in de eerste kast meer wijzigingen heb heeft windows zich nog niet gemeld met de vraag om reactivatie. Vanmiddag heb ik de tweede pc voor de eerste keer opgestart. Nu begon windows meteen te melden dat er "problemen zijn met de hardwareconfiguratie waardoor reactivatie nodig is". Ik concludeer daaruit dat geleidelijk aan upgraden wel mogelijk is, maar in een keer dus weer niet. Klaarblijkelijk hanteert XP daarvoor wel andere criteria dan 6 upgrades per 3 maand, zoals ik ergens in een publikatie van MS heb gelezen.
code:
Uitgangssituatie	kast 1		Kast 2

harddisk 0 nieuw bestaand CD_rom nieuw nieuw Intern modem nieuw - moederbord nieuw bestaand CPU nieuw bestaand Geheugen nieuw bestaand zipdrive nieuw (CD-r) bestaand harddisk 1 bestaand eruit geluidskaart bestaand eruit videokaart bestaand nieuw kast bestaand nieuw

Aantal wijzigingen 7 5


[This message has been edited by Duncan Idaho (edited 12-01-2002).]

Link naar reactie
Volgens mij i shet ook zo dat MS heeft gezegd dat de records behorende bij een XP license in hun Activerings-database, na 4 maanden verlopen. Na 4 maanden zou je dus zelfs zonder problemen op een hele andere pc moeten kunnen activeren.

Overigens kan en mag deze activeringsongein natuurlijk nooit legale klanten hinderen, niet bij het werken met hun pc maar ook niet bij het al dan niet upgraden. Als jij wilt upgraden dan doe je dat, MS moet maar zorgen dat hun verkochte Windows blijft werken. Gebeurt dat niet, trek ze over de balie.

groetjes Edmond

Link naar reactie
Dag,

Ik heb gelezen dat MS een hoop problemen heeft met de automatische activering van XP. Ik dacht dat het in Duitsland was dat klanten hun legale software wilden activeren en doodleuk de melding kregen dat hun product al geactiveerd was. MS heeft daarna de regstratie van de activering een stuk versoepeld. Dus rustig opnieuw activeren. Gr. Jan

Link naar reactie
Hoi,

Mijn activering van XP heb ik dus al om zeep geholpen met het upgraden. Ik heb WindowsXP-Pro-NL (OEM)gekocht voor Fl 489,- en geinstaleerdt en geactiveerdt. 3 weken later pc geupgrade met netwerkkaart, extra MB's erbij gepropt, nieuwe HD erbij en nieuwe proc. PIII 700 naar PIII 1Gh. Harddisken geformateerdt en Xp opnieuw geinstaleerdt. En je raad het dus al, tijdens het opstarten kon ik opnieuw gaan activeren. Online activeren met XP ging niet meer dus heb ik MS gebeldt. Daar kreeg ik te horen dat ik terug moest gaan naar de fabrikant en meer ook niet. Nu heb ik (als ik het goed begrijp)dus een versie (OEM) die normaal geleverd word bij een nieuwe PC uit de winkel en dat MS daar verder geen ondersteuning aan geeft. Maar ik heb een zelfbouw PC zoals de meeste van ons waardoor ik geen fabrikant heb om op terug te vallen. Kijk dus uit welke versie van XP je koopt of hebt als je van MS ondersteuning verwacht.

Om geen Fl 489,- kwijt te zijn ben ik dus door MS genoodzaakt om mijn legale XP te veranderen in een illegale versie. Gelukkig is er Internet,corpfiles,originele WindowsXP-CD-NL en het werkt weer. Zonder gezeur en activering.

Groeten Marcel

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...