Ga naar inhoud

Wasmachine software schrijven op arduino


Erik-3

Aanbevolen berichten

Beste forumleden. Sinds enige tijd schijn ik ongevraagd de hobby gekregen te hebben om wasmachines te verzamelen waarvan 99% van de onderdelen goed werkt, maar de printplaat het begeeft.... Ik weet niet welke fee ik gunstig moet stemmen om dat op te lossen dus wil ik kijken of het haalbaar is om een arduino of rasberry pi te gebruiken als controle unit. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Wat moeten we aansturen: Waterkraan Verwarmingselement motor wasmiddel keuze switch timer Deurvergrendeling Pomp wat moeten we uitlezen: Thermostaat deurvergrendeling timer En vast nog een paar dingen. Moet toch te doen zijn? (Zeg ik met de branie van Pipi langkous en even veel kennis als een kale haar op zijn hoofd.) Tips? Ideeen? Iemand? Erik.
Link naar reactie
Aansturen: Motor moet je aansturen als links en rechts om en variabel oplopend in snelheid bij tussen en hoofdcentrifuge gang. Uitlezen en verwerken: Motor snelheid. Tuurlijk is hier wel een programma voor te schrijven en via triacs, thyristoren, (solidstate) relais en MOSFETS de pomp, motor, verwaming en inlaat ventielen aan te sturen. Alleen kan ik je daarbij niet helpen. Probeer eens bij het forum op https://www.klusidee.nl/
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...