Ga naar inhoud

Bosch WAY32541NL wasmachine start niet o


Aanbevolen berichten

Na een kortsluiting in het snoer van mn frituurpan is mn stoppen eruit geklapt. Nadien weigert mn wasmachine vaak om aan te gaan als ik de aan/uitknop indruk. Wasmachine: Bosch homeprofessional way32541NL, 4 jaar oud. Symptonen: niet willen aangaan. En als ie wel aan wil doet ie het wel gewoon goed als ik m direct een was laat draaien. Maar na afloop als ie uitgeschakeld is, valt ie terug in een kliklak van een relais om de 8 seconden. Dit gebeurt zodra het apparaat aan de 230V aangesloten wordt. Soms, als ik de stekker eruit haal, wil ie nog weleens opstarten. Dus, oplichten van het display, enz. Meestal niet meer. Gezine het na een stroomuitval plaatsvond, vermoed ik een defect aan de voedingsmodule ofzo, maar ik heb nog geen onderdelen losgehaald. Enkel de boven- en achterplaat. Het relais dat klikt, lijkt in een zwarte kas aan de onderzijde te zitten tegen de zijwand, waar de 230V binnenkomt in het apparaat. Of het daar ook is, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen helaas. Misschien herkent een reparateur dit euvel en kan mij aangeven welk onderdeel defect is en vervangen moet worden? En misschien meer specifiek, welk componentje? Solderen is geen enkel probleem, ook niet op SMD-niveau. Alvast bedankt :)
Link naar reactie
Dit euvel begon direct de keer na de stroomstoring op te treden. Daarvoor heb ik er nog nooit last van gehad en was het steevast in- en uitschakelen op het moment dat ik dat wenste. Na het achterhalen van de boven- en achterplaat, heb ik 2 muizenlijkjes aangetroffen. Die moeten al enige tijd dood geweest zijn; in de 4 maanden dat ik ḿ nu zelf in gebruik heb, heb ik nooit ergens last van gehad en in de 12 jaar dat ik hier woon, heb ik ook nog nooit een muisje in huis gezien en ook geen muizenkeutels aangetroffen dus die zijn meeverhuisd. Elders werd ook gewezen dat het klikken van de aansturing van de motor kwam en dat ik de printen allemaal eens goed moest schoonmaken ivm de muisjes en dr urine. Binnenkort maar eens kijken of ik wat kan vinden dus. Dit onderdeel lijkt trouwens waar de 'klik' vandaan komt: https://www.youtube.com/watch?v=FsWn5vU6sF4&feature=youtu.be
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...