Ga naar inhoud

AEG 76818 start niet met programma


Dick-2

Aanbevolen berichten

Meerdere oorzaken mogelijk. Lees de foutcode eens uit. Zet hem aan op een willekeurig was programma. Als hij dan gestart is druk dan de toetsen Voorwas en Nachtcyclus samen in en houd ze ingerukt. Welke melding krijg je nu. Vraag: hoor je ook geen water de machine in lopen? Zo nee: kraan wel geheel open?
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie Foutcode E5E Waterkraan staat open. Er loopt geen water in de machine. Op elk programma, dus ook pompen of centrifugeren, begint eerst kort de pomp te draaien en stopt dan. Na een tijdje, soms een minuut wordt dat herlaald. Vervolgens niets meer. Ik heb nog water in de wasmachine gegooid om te kijken of de pomp eerst alle water er uitgooit, maar dat maakt geen verschil.
Link naar reactie
De machine lijkt het weer te doen. Ik begrijp dat foutcode E5E te maken heeft met aansturing motor. Daarom bedrading gecontroleerd en printplaat geheel verwijderd, ook uit de behuizing. Daarbij bleek een soldering los te zitten. De soldering heb ik weer herstelt en de wasmachine draait weer. De losse soldering betrof een van de vier pootjes van een vierkant blokje (grootste) dat tegen de koeling (althans ik neem aan dat dat koelribben zijn) geplakt zit. Als dat juist is wat ik denk hoop ik dat het contact met het koelblok nog goed is zodat dat vierkante blokje niet te warm wordt waardoor de soldering los smelt. Nou ja zoals je kunt lezen snap ik er wel iets van maar niet alles, dus corrigeer mij gerust.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...