Ga naar inhoud

MS Access, hoe geef ik het pad naar een folder weer ?


Aanbevolen berichten

Het is de bedoeling dat ik VBA het pad kan achterhalen, zodat ik de rest van de documenten in die folder kan ophalen. Wat de bedoeling is: haal document op uit een map onthou die map en gebruik die voor het volgende document enzovoort. C:\test\test.doc C:\test ander.doc C:\test\ + ander.doc = C:\test\ander.doc Ik heb het gisteravond uiteindelijk opgelost, door het resultaat van strpath te gebruiken. Zat wel een hoop extra code aan vast, maar het werkt, dta is het belangrijkste !. :D
Link naar reactie
Nou, ik heb een nóg makkelijker manier ontdekt: Zo simpel, dat ik niet snap dat ik het niet eerder tegenkwam op internet!. [code:1:1eea808275] Dim f As Object Set f = Application.FileDialog(3) f.AllowMultiSelect = False If f.Show Then For i = 1 To f.SelectedItems.Count file$ = fileName(f.SelectedItems(i)) 'Filename heeft een functieaanroep filepad = f.SelectedItems(i) '<==================== Next End If msgbox filepad [/code:1:1eea808275] Let er wel op, dat hierboven maar 1 keuze te maken is. Ik weet niet als je multikeuze doet, maar iok neem aan dat dat niks uitmaakt voor het pad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...