Ga naar inhoud

Manier om meerdere files in meerdere subfolders te zippen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een vraag, betreffende het kunnen inzippen van meerdere bestanden in meerdere subfolders. Hier zijn diverse batch-commando's voor te vinden op het net, maar ik heb een specifieke vraag, waar ik maar geen oplossing voor lijk te kunnen vinden. Voorbeeld map-structuur: hoofdmap\ \submap1\foto1.jpg \submap1\foto2.jpg \submap2\foto1.jpg \submap2\foto2.jpg Ik zou graag alle jpg-bestanden willen inzippen als pakket. Echter, per *(sub)map en (bij voorkeur) ook terug opgeslagen op dezelfde locatie. Resultaat: hoofdmap\ \submap1\archief.zip (met hierin foto1.jpg en foto2.jpg) \submap1\foto1.jpg \submap1\foto2.jpg \submap1\archief.zip (met hierin foto1.jpg en foto2.jpg) \submap2\foto1.jpg \submap2\foto2.jpg De laatste wens is dat de zip-bestanden in de root enkel en alleen mag bestaan uit de jpeg-bestanden. Geen voorliggende (sub)mappen dus. Heeft iemand enig idee hoe ik dit makkelijk kan laten uitvoeren? Het gaat namelijk om 70GB aan foto's, die alleen per zip-bestand (met root-eisen) kunnen worden geïmporteerd in een nieuw gebouwde website met foto-systeem. Zodoende de vraag, gezien handmatig inzippen dagen, zo niet weken kan gaan duren :) Dank! :)
Link naar reactie
Dank voor je antwoord. Is het ook niet mogelijk een .bat-bestand te maken, die automatisch alle sub-mappen naloopt en vervolgens (indien bestanden aanwezig) alle tegengekomen bestanden ter plaatse in-zipt, waarna terug wordt gegaan naar een hoger gelegen map, de volgende sub-map wordt geopend, etc?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...