Ga naar inhoud

Whirlpool wasmachine maakt veel lawaai b


KAGP

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb zes jaar geleden een tweedehands Whirlpool emotion 1600 gekocht. Ik weet niet hoe oud het toestel toen was, maar ik gok ook zo'n jaar of 5-6. Sinds kort maakt hij een enorm lawaai bij het centrifugeren op 1600 toeren. Ik heb als test eens de machine leeg met wasmachinereiniger laten draaien. Bij het centrifugeren op 1000 toeren maakte hij geen lawaai. Vandaag met was erbij (zeker niet te veel) was het kabaal er opnieuw bij centrifugeren op 1600 toeren. Dan het toerental verlaagd naar 1000, maar het lawaai blijft. Ik vind niet dat ik de trommel veel zijwaarts kan bewegen, wel wat naar achter en voor, maar vroeger nooit op gelet en geen idee of dit meer is. Iemand een idee wat er aan de hand is en of dit te herstellen valt? En ook: hoe snel lopen de kosten op voor zo'n herstelling? Misschien dat ik beter af ben met een nieuw toestel, hoewel ik liever het oude zou herstellen natuurlijk.
Link naar reactie
Je hebt 2 lagers van ongeveer € 12,00 en een afdichtingsring van € 24 nodig. En mogelijk de afdichtings ring die tussen de 2 helften van de kuip zit. Alleen moet hij wel er ver uit elkaar hiervoor. En ik denk dat een monteur hier wel een paar uur mee bezig is. Advies: vraag een prijsopgave bij een witgoed bedrijf met eigen monteurs.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...