Ga naar inhoud

geen water inlaat bij hoofdwas Miele w80


Robert-11

Aanbevolen berichten

model miele W8115 / W807 Hallo, Sinds kort krijgt het zeepbakje voor de hoofdwas geen (of in elk geval heel erg weinig) water en begint na een paar minuten het rode lampje met het kraan-icoontje te knipperen en springt het programma naar 'einde' zonder dat de trommel heeft gedraaid. Ik heb de kraan/slang/filtertjes bekeken en gereinigd maar dat helpt niet. Toen ik het programma startte inclusief voorwas, kreeg het voorwasbakje wel volop water. Maar als de hoofdwas-fase start, zelfde probleem: geen water. Ik las in een ander topic dat het inlaatventiel het probleem zou kunnen zijn. Kan ik dat checken door dat stekkertje daaraf te halen zodat dat onderdeel geen stroom meer krijgt, of is dat onverstandig / werkt dat niet? Ik heb in elk geval alles waar ik bij kon (bakjes, inlaatkanaaltjes) zo goed mogelijk schoongemaakt maar ook dat helpt niet. Iemand een suggestie? Bij voorbaat dank! Afpompen werkt overigens prima en tijdens de voorwas draait de trommel ook zoals normaal.
Link naar reactie
Als er weinig water door komt blijft het klepje in het ventiel hangen. Als er geen water uit komt is de spoel van dat ventiel deel defect. Bij het https://www.partsnl.nl/miele-onderdelen/miele-inlaatventiel-1678013-wasmachine ventiel kun je de klep los halen door deze in het geheel te draaien tov de houder. De kans dat je hem degelijk kunt herstellen is niet groot. Advies: zet er een universele vervanger voor in de plaats. Zie de 3 die er onder staan. Er schijnt ook nog een goedkoper alternatief inlaat ventiel te zijn.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...