Ga naar inhoud

Miele Novotronic w853 - Water wordt niet


K.-Meijer

Aanbevolen berichten

Goedenavond, We hebben een Miele Novotronic W853 wasmachine, maar op de een of andere manier wordt het water niet afgepompt. Filter verwijdert, pomp rotor draait (nieuwe pomp geplaatst). Bij de afpomp cyclus begint het ter plaatste van de pomp te ratelen. Afvoerslang losgehaalt, geen verstopping. Diverse slangen losgehaalt en geinspecteert op verstopping, alles in orde. Zie ik misschien iets over het hoofd? Hopend op uw antwoordt. Vriendelijke groeten, K. Meijer (Sint Maarten, Caribisch Nederland)
Link naar reactie
Beste Harry, Bedankt voor je reactie. Het water loopt er niet meteen weer uit en blijft in de machine. Wat ik wel ontdekt heb is dat de pomprotor naar mijn mening de verkeerde kant op draait. Men zegt de aanloop-condensator, ben dit onderdeel aan het zoeken in de machine, maar nog geen success. Tips zijn welkom. Nogmaals dank. K. Meijer
Link naar reactie
Volgens mij heeft deze machine een zwanehals constructie. De uitgaande kant van de pomp gaat niet naar de afvoerslang maar naar een soort buis waar de slang weer aan zit. Is die schoon? Zit er geen verstopping in de slang tussen kuip en pomp of nog simpeler: zit er niet een sok oid tussten trommel en kuip? Schijn met een zaklamp door de gaatjes van de trommel naar beneden en kijk wat je daar ziet.
Link naar reactie
Beste Harry, Bedankt voor je reactie. Ik heb de boel uit elkaar gehaalt. Zwanehalsconstrucctie inderdaad, en is helemaal schoon. Ik heb de aansluiting op de kuip (met die biljartbal), welke naar de pomp gaat losgehaalt, en deze was ook helemaal schoon. Ook nog naar binnen geschenen in de trommel door de gaatjes, niks te zien. Het is jammer dat ik je geen geluidsopname kan sturen, op de locatie van de pomp/filter komt een raar geluid vandaan. Wat zou dit toch kunnen zijn, de machine doet alles goed, behalve het water afpompen. Vriendelijke groet, K.Meijer
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...