Ga naar inhoud

Bosch maxx 6 (wae28160nl/05) storing


Bram-9

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een oude (zo’n 12 jaar oud) Bosch Maxx 6 wae28160nl/05 wasmachine die sinds vandaag een storing geeft. Wanneer ik de wasmachine aan zet hoor je direct dat hij begint te pompen of spoelen, maar dat houd na zo’n 5-10 sec op. Daarna doet hij niets meer. Na enige tijd begint hij dan leeg te pompen en geeft een foutmelding. Hierbij beginnen de lampjes “1400” en “speloelstop” te knipperen. Ik heb de filter al gecontroleerd maar het probleem blijft. Ik lees nergens over deze foutmelding. Wie kan me helpen?
Link naar reactie
Hoi Harry, Bedankt voor de reactie. Hij heeft het Altijd zo gedaan en er is niets met de leidingen of kraan gebeurd. Ook met de druk lijkt mij niets mis. Ik zal morgen de filters van de slang eens controleren. En kijken of ik een voorwasprogramma kan draaien. Je hoort van me. Met vriendelijke groet Bram
Link naar reactie
Is op zich onlogisch: bij de keuze voorwas voeg je extra stukje aan het begin van het programma toe waarbij water via een ander pad de machine in komt maar gaat de rest van het programma weer via het normale pad en zou dan dus ook weer fout moeten gaan. Mogelijk klopt de waterhoogte meting niet goed. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar. Trek daar het slangetje af, blaas slangetje goed door, zet hem weer terug en probeer de machine zonder voorwas.
Link naar reactie
Deze machne heeft een dubbel inlaat ventiel. 1 voor de voorwas en 1 voor de hoofdwas. Ik denk dan dat die van de hoofdwas defect is. Beide zijn identieke spoelen. Meet deze eens door, moeten beide een gelijke waarde van 3 á 4 KOhm hebben en 230V krijgen op het moment dat er water in moet komen. Indien er één defect is dan deze ondeling uitwisselen als je ze lost kunt krijgen. Of vervangen door https://www.bosch-home.nl/artikeloverzicht/00428210
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...