Ga naar inhoud

Herrie tijden centrifugeren


Raymond-244

Aanbevolen berichten

Beste, Het betreft een Zanussi ZWF 3145. Tijdens het centrifugeren vanmiddag ontstond er plotseling een hoop herrie. Hij heeft twee minuten doorgedraaid zodat het programma klaar was. Na het uitruimen trof ik plastic stukjes aan. Bij controle blijkt dat van de manchette te zijn. De trommel zit niet los en draait soepel met de hand. Als ik de trommel met de hand draai lijkt er een slag in te zitten. Tevens maakt het een zoemend geluid. De veren en onderste twee stangen zijn heel. Alles ziet er verder correct ik kan door met een zaklamp door de gaatjes te kijken niets zien. Wat kan de oorzaak zijn? Wat kan er stuk zijn en is dat te vervangen voor dit type wasmachine? Of is het einde verhaal? Bij voorbaat dank, Raymond.
Link naar reactie
Met een beetje geluk kan van deze machine de kuip nog uitelkaar. Ik denk dat de trommelkruis los zit van de trommel of is afgebroken. Machine moet hiervoor wel helemaal uit elkaar en dan pas zie je wat er defect is. Je kunt ook het element er uit halen en met een spiegeltje of usb camera om het hoekje kijken of je kunt zien of het kruis los zit of gebroken is.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...