Ga naar inhoud

Code E52 AEG Lavamat princess update


Richard-11

Aanbevolen berichten

Heb een vraagje, had er last van dat de automaat midden in het hoofdprogramma vast liep. Was automaat uitgelezen: Code E52 Heb verschillende forum pagina's over deze foutcode gelezen. Blijkbaar wanneer deze code er is is de kans groot dat de koolborstels zijn versleten. (Koolborstels gecheckt deze waren langer als 2 cm, binnen de marge lijkt mij). Daarnaast was er kans dat de tacometer kapot is. Deze heb ik op het oog gecontroleerd, weinig aan te zien. Heb geen multimeter dus kon hem helaas niet doormeten. Motor terug geplaatst incl. oude koolborstels en bestaande de tacometer. Printplaat in rechterbovenhoek gedemonteerd, deze zat onder het zwarte stof van de koolborsteltjes. Printplaat gereinigd met remreiniger en afgespoten met perslucht. Alles terug geplaatst en de wasmachine getest. Deze draaid weer volledig door het programma heen, alleen wanneer ik hem uitlees krijg ik wederom de E52 code. Heb geprobeerd om deze code te resetten, dit door één positie met de klok mee te draaien en voorwas en inweken ingedrukt te houden. Daarna was er code 10 geen letters. Na de volgende wasbeurt wederom code E52. Heb ik hem niet goed gerest? Of is er meer aan de hand? De wasmachine draait nu wel gewoon door de programma's heen en de was wordt mooi schoon PNC 914 002 065 00 Lavamat princess-w Leeftijd: Oud waarschijnlijk heeft lang in opslag gestaan. Heeft het bij ons altijd prima gedaan gedurende 3 jaar.
Link naar reactie
Om deze E52 niet meer druk maken. Bij een andere fout word deze foutcode overschreven. Wil je hem wel resetten dan Voorws en Inweken samen indrukken en de programma knop 1 klik naar rechts draaien. Toetsen loslaten en knop door draaen naar de 10de positie (40 strijkvrij). Je krijgt dan de foutcode weer te zien. Druk dan de toetsen Voorws en Inweken weer samen in en houd ze minimaal 2 seconden ingedrukt. De machine reset dan de foutcode. Laat de toetsen los en draai de programma konop door naar Uit.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...