Ga naar inhoud

veldnamen in tabel met VBA achterhalen in Access


anoniem

Aanbevolen berichten

Om de gegevens in aangeleverde tabellen te kunnen gebruiken, moet ik met VBA eerst onderzoeken wat de veldnamen zijn, die in die die tabel zijn gebruikt. Het zou dan op deze manier moeten gaan : With tabel For kolomteller = 1 To tabel.Fields.Count veldnamen(kolomteller) = .Fields(kolomteller)!Name Next kolomteller End With dit stukje ".Fields(kolomteller).Name" klopt echter niet. Kan iemand mij vertellen wat het wel moet zijn ??? Bij voorbaat dank
Link naar reactie
Even uit de losse pols. Met !name haal je een waarde uit een veld met de naam 'name' en dat is niet wat je wilt. Uitgaand van DAO. In een recordset heb je een fields collection. Een van de properties van Field is Name. Om een collectie te doorlopen gebruik je een For Each constructie. Het zou dus iets moeten worden als: [code:1:867c8e3d37] dim localfield as dao.field dim strName as string For Each localField in jouwrecordset.fields strName = localField.name msgbox strname next localfield [/code:1:867c8e3d37] Ik heb dit stukje hier direct ingetikt, dus of het werkt weet ik niet, maar in deze richting moet je het zoeken. Suc6.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...