Ga naar inhoud

[turbo pascal] een regel in een extern bestand verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben met een programma bezig dat uit 2 externe txt-bestanden (txt1 en txt2) gegevens haalt en die met elkaar vergelijkt. Het programma leest in txt1 een regel in en vergelijkt die op grond van een aantal voorwaarden met elke regel uit txt2. Omdat beide bestanden gesorteerd zijn op een bepaald kengetal hoeft het programma eigenlijk niet steeds het hele txt2 bestand door te kijken maar hij zou gewoon bij een hogere waarde moeten beginnen. Om dit te bereiken wil ik in txt2 steeds de regels die al bekeken zijn en die toch niet meer nodig zijn verwijderen. Weet iemand hoe ik in Pascal zo'n regel kan laten verwijderen?? Is dat misschien net zoiets als writeln, maar dan bijv deleteln of zo??
Link naar reactie
[quote:c43a9de1a9="pc_freak17"] Ik ben met een programma bezig dat uit 2 externe txt-bestanden (txt1 en txt2) gegevens haalt en die met elkaar vergelijkt. Het programma leest in txt1 een regel in en vergelijkt die op grond van een aantal voorwaarden met elke regel uit txt2. Omdat beide bestanden gesorteerd zijn op een bepaald kengetal hoeft het programma eigenlijk niet steeds het hele txt2 bestand door te kijken maar hij zou gewoon bij een hogere waarde moeten beginnen. Om dit te bereiken wil ik in txt2 steeds de regels die al bekeken zijn en die toch niet meer nodig zijn verwijderen. Weet iemand hoe ik in Pascal zo'n regel kan laten verwijderen?? Is dat misschien net zoiets als writeln, maar dan bijv deleteln of zo??[/quote:c43a9de1a9] Er bestaat geen commando die dat voor je doet. Je moet dit dus zelf regelen. Een optie zou zijn: 1. Het bestand txt2 hernoemen. 2. Het hernoemde bestand openen 3. Door het bestand lopen totdat je bij de gegevens komt. 4. De gegevens opslaan in een nieuw bestand (txt2).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...