Ga naar inhoud

Acces: edit wordt niet opgeslagen


anoniem

Aanbevolen berichten

In een dialog staat een Listbox met een lijst pipetnamen. Er kunnen verschillende pipetnamen gekozen worden die dan aan een opgegeven eigenaar gekoppeld worden. De lijst pipetten in de listbox is afkomstig van dezelfde tabel als welke hieronder geopend wordt. Het probleem is dat veranderingen in deze tabel niet opgeslagen worden. Weet iemand wat ik fout doe ? [code:1:20366463c9]'open database Dim dbs As Database Dim rst As DAO.Recordset Set dbs = CurrentDb Set rst = dbs.OpenRecordset("Pipetten", dbOpenDynaset) 'loop door de aangeklikte lijst Dim vItem As Variant Dim Criterium1 As String Dim Criterium2 As String Dim FString As String 'for each pipet FString = "" For Each vItem In Me!lstPipetten.ItemsSelected Criterium1 = Me!lstPipetten.ItemData(vItem) Criterium2 = Me!txtGebruiker FString = FString & " pipAuto =" & Criterium1 & " AND refEigenaar= " & Criterium2 'kijk of de koppeling al bestaat rst.FindFirst FString If rst.NoMatch Then 'assign new owner to pipet rst.Edit rst!refEigenaar = Criterium2 'wordt niet opgeslagen ? rst.Update End If Next vItem 'end for each 'close recordset rst.Close dbs.Close[/code:1:20366463c9]
Link naar reactie
Heb het zelf niet kunnen uitproberen maar als ik je code zo gauw even bekijk heb ik het vermoeden dat na de FindFirst je recordset niet meer juist gepositioneerd staat. Als dit juist is zou je kunnen proberen de findfirst op een clone van de recordset te doen en afhankelijk van het resultaat het record van de originele recordset te updaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...