Ga naar inhoud

Programeren in Sockwave en flash


anoniem

Aanbevolen berichten

Van sockwave krijg ik altijd zweetvoeten... :D Een belangrijke voorwaarde is dat je goed leert spellen. En bij voorkeur een goede kennis van de [b:fc6ec4fd92]engelse[/b:fc6ec4fd92] taal. Daarnaast zul je een cursus moeten volgen voor programmeur, die je mogelijk wel ergens online kunt volgen. Maar met behulp van een real, live leraar zal het een stuk sneller gaan. Er van uitgaande dat je huidige kennis van programmeren nul is, dan zal het ongeveer twee tot drie jaar duren voordat je je eerste spelletje helemaal zelf kunt maken. Ten minste, een spelletje met enige complexiteit want iets als boter-kaas-en-eieren kan iedere idioot maken...
Link naar reactie
Hallo Wim van Alex Workshop, Ik heb eens een Boter Kaas en Eieren programma geschreven. Het programma verliest NOOIT en wint altijd als je een fout maakt. Maar eenvoudig was het NIET! Hallo Joost, Ik programmeer in LIBERTY BASIC. Dat is een taal om Windows mee te programmeren. De leer curve van die taal is kort. D.w.z. dat je het snel in de gaten hebt. Daarna kun je naar de "moeilijkere talen". LB kost weinig (90 dagen gratis geloof ik en daarna €30,- ) en er is ook een gratis wat uitgekleedde versie JUST BASIC (voor nop dus). Abcott
Link naar reactie
Hoi Abcott, Natuurlijk is het een stuk moeilijker om een BK&E spelletje te schrijven dat [b:6d4d93e087]nooit[/b:6d4d93e087] verliest maar dat doet niets af aan de oefening zelf. Want je kunt er ook een twee-speler spelletje van maken, zodat je tegen iemand anders speelt. Wat vooral belangrijk is, is dat het een spel is die een grafische interface combineert met een simpel algoritme om te bepalen of een speler heeft gewonnen. Daarna kun je het complexer maken door te zorgen dat de computer nooit verliest. En dat is eenvoudiger dan je denkt als je het spel een bibliotheek meegeeft van winnende zetten i.p.v. deze steeds opnieuw te berekenen. Doordat je het bord kunt spiegelen en draaien hoeft deze bibliotheek niet eens al te groot te zijn. Bij de eerste zet heb je immers maar 3 mogelijkheden: hoek, zijkant of midden. En als de eerste speler het midden kiest heeft de tweede speler nog maar 2 opties: hoek of zijkant. Daarna worden het aantal mogelijkheden iets groter maar je kunt simpelweg iets maken dat als de stelling overeen komt met een stelling in de bibliotheek dan geeft de bibliotheek gewoon de beste zet terug. Met schaken en dammen zijn bibliotheken al heel gewoon maar ook extreem groot. Voor BK&E kun je dit toch lekker klein houden. Overigens, Joost wil programmeren met Flash en S[b:6d4d93e087]h[/b:6d4d93e087]ockwave. Je hoeft hem dus geen alternatieve programmeeromgevingen aan te bieden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...