Ga naar inhoud

[odbc] aantal velden bepalen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik het aantal velden bepalen binnen een record van een recordset die wordt aangeboden door een ODBC? Bij het bouwen van een applicatie in progress 8.3e heb ik een koppeling gemaakt naar een access-db. Als ik de veldnamen wil lezen binnen ASP kan ik dit simpel als volgt doen: [code:1:7fb4c93e87] for each oField In rs.fields ... verwerk het veld next[/code:1:7fb4c93e87] Ik wil iets soortgelijks uithalen in Progress maar loop tegen het probleem van het aantal velden aan. Het progje wat ik hiervoor gebruik: [code:1:7fb4c93e87] i = 0. /* zolang de veldnaam nog bestaat */ do while objrecordset:fields(i):name <> ?: /* display de veldnaam */ message objrecordset:fields(i):name view-as alert-box. i = i + 1. end.[/code:1:7fb4c93e87] dit loopt een tijdje goed, totdat er geen velden meer zijn, resultaat error. Mijn vraag bestaat er een truc/oplossing om het aantal velden te achterhalen?? Ik heb de documentatie op msdn.microsoft.com al bestudeerd maar kom er niet uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...