Ga naar inhoud

[java] springen binnen programma


anoniem

Aanbevolen berichten

Vermijd goto's ten koste wat het kost. Bij mijn weten bestaan goto's niet in Java (of ze zijn mij met opzet nooit aangeleerd). Vrijwel elke keuzestructuur is goed af te handelen met een if constructie, en evt. een while of for loop. Maar ga alsjeblieft niet aan goto's denken. Ze maken je code onleesbaar, en ze zijn vrijwel altijd te vermijden door gewoon even goed na te denken hoe je een iets kunt implementeren met control structures.
Link naar reactie
[quote:a1659db140="jasperlevink"]Het gaat om een menu structuur in een console. Dat er dus terug en vooruit gesprongen kan worden binnen een code. Hoe zouden jullie dat aanpakken dan?[/quote:a1659db140] Een switchboard of zo... Java is idd een Object Georienteerde taal, alles moet zich dus in een klasse bevinden. Delphi b.v. is een hybride taal, die kan zowel O.G. als met Procedures en Functies werken...zelfs doorelkaar.
Link naar reactie
Ik denk dat je een menu goed kunt zien als een boomstructuur: een root met daarin een aantal takken (menu-opties) met daarin nog meer takken, of bladeren (uiteindelijke keuzen). Als je voor elk van die dingen een klasse maakt en zorgt dat je takken ook weten wat hun parent (bovenliggende tak/boom) is dan kan je heel makkelijk daartussen springen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...