Ga naar inhoud

Powerpoint presentatie openen vanuit MS Access


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Wie kan me helpen met het volgende: In een msaccess 2000 applicatie heb ik dmv onderstaande vba code een link gemaakt naar een snelkoppeling (*.lnk) welke een powerpoint presentatie opent. [i:53a4ad3e28]Private Sub Command16_Click() Dim strhyperlink As String DoCmd.SetWarnings False strhyperlink = "P:\blablabla\myfile.lnk" Application.FollowHyperlink strhyperlink DoCmd.SetWarnings True End Sub[/i:53a4ad3e28] Dit werkt, echter, alvorens ie de presentatie opent krijgt de gebruiker een melding dat deze file mogelijk een virus bevat of op een andere manier schade kan aanrichten aan de computer bla bla bla. Weet U wel zeker dat U deze file wil openen? Hoewel ik begrip heb voor het feit dat microsoft de gebruiker hierop wijst zoek ik toch naar een mogelijkheid om deze beveiligiing te omzeilen. Is dit mogelijk? Weet iemand hoe?
Link naar reactie
Het probleem zit hem in het feit dat Windows XP SP1 en SP2 bij het openen van een bestand van 1) internet of 2) een netwerkschijf inderdaad deze vraag stelt. Misschien dat je dit uit kunt zetten (meer een Windows-vraag eigenlijk), een andere oplossing is eerst het bestand waar het om gaat (het bestand (niet de link) (waarom gebruik je eigenlijk sowieso een .lnk?)) naar de harde schijf te kopieren met FileCopy.
Link naar reactie
Ik gebruik een link omdat ie 'm anders niet als diavoorstelling opent maar in powerpoint (inclusief werk en menubalken en dus de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen). File naar de harde schijf kopiëren is geen optie, is namelijk een file op mijn werk die ik op het netwerk moet plaatsen zodat iedereen erbij kan.
Link naar reactie
[quote:5aff6355d2="Mario7"]Is .pps, en toch opent ie 'm als .ppt. Vandaar dat ik dit dmv een snelkoppeling heb opgelost. Ik denk dat dit een bug is.[/quote:5aff6355d2] Ik denk dat je je extensies verborgen hebt, het bestand zal nu wel: bestand.pps.ppt heten denk ik, windows laat dan bestand.pps zien. Oplossing voor dit probleem: open het bestand in powerpoint, kies bestand, opslaan als, kies bij Type voor 'PowerPoint Show (*.pps)' (of de Nederlandse vertaling daarvan) en klik op opslaan. Nu heb je wel een echte pps.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...