Ga naar inhoud

Desktop automatisch verversen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen. Ik wil een programmaatje schrijven dat mijn desktop automatisch iedere x minuten ververst. Ik heb namelijk de pagina's 101 en 601 als actieve items op mijn desktop geplaatst. Deze worden echter pas up to date als ik met de rechtermuisknop op het bureaublad klik en refresh kies. Ik denk dus aan een progje dat bij het opstarten opent en automatisch om de x mins de desktop ververst. Nu heb ik alleen totaal nog nooit met API gewerkt (wat ik denk te moeten gebruiken). Ik heb wat programmeer ervaring in C++, Java en VB. Welke kan ik hier het best voor gebruiken? En bestaat er een API - commando om de desktop te verversen? Thanks. Jasper
Link naar reactie
javascript werkt niet, aangezien windows ZELF bureaublad moet verversen, k denk dat je het beste met c++ een kleine app kan schrijven wat op de achtergrond(evt systray) draait en gewoon om de x minuten je desktop ververst. C++ kan dat, als je ervaringhebt met c++ zou k het gewoon in c++ te doen, omdat java veel meer resources nodig heeft dan c++. Of het in vb kan weet ik niet, vast wel maar daar durf ik geen uitspraak over t doen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...