Ga naar inhoud

Excel VBA vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Klein vraagje, Ik heb een soort van kasboek gemaakt. Via een formulier vul ik een bedrag in die na een druk op de knop "Invullen" het bedrag plaatst in het werkblad. Met deze code converteert hij het getal in het tekstvak naar een valuta (Currency) [code:1:324d065804]curBedrag1 = CCur(bedrag1.Text)[/code:1:324d065804] Nu wil ik in de vba code van de knop "Invullen" een extra controle toevoegen die kijkt of de waarde in het tekstvak ook daadwerkelijk een getal is. Dus wanneer je daar tekst invoert moet hij een waarschuwing geven. Nu wanneer ik er tekst invoer loopt het programma helemaal vast, omdat de typen niet overeen komen (logisch) Heb het al geprobeerd met verschillende if- vormen maar kom er niet uit. Misschien dat iemand anders mij kan helpen? Alvast bedankt
Link naar reactie
Hey Maarten, nogmaals bedankt voor je reactie. Ik heb het inmiddels voor elkaar. Ik zat inderdaad ermee dat het werkte wat jij in je vorige bericht zei dat hij daarna het numerieke getal niet kon converteren naar een currency (valuta). Heb het inmiddels opgelost. Dit heb ik gedaan in het tekstvak zelf dus niet in de code voor de knop "Invullen". De code voor het tekstvak: [code:1:9c13b5c03f]Dim bedrag As Currency bedrag = IsNumeric(bedrag1.Text) If bedrag1.Text = "" Then bedrag = True End If If bedrag = False Then MsgBox ("Geen correcte waarde") bedrag1.Text = "" End If[/code:1:9c13b5c03f] Nu kan het knop Invullen gewoon zijn werk doen en het getal converteren. Wanneer je al één letter typt in het tekstvak dan geeft hij de melding. Ik zat ook met het probleem dat wanneer het tekstvak leeg is hij ook die melding geeft omdat de waarde dan niet numeriek is, dat heb ik opgelost met het eerste if stukje. Ik wil je nogmaals bedanken voor je hulp en reacties. Groetjes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...