Ga naar inhoud

Word formulier mailen ipv printen via macro


Aanbevolen berichten

Heb in Word een formulier gemaakt waarbij het de bedoeling is dat het per email wordt verzonden. Nu kun je wel de [i:673c993ac0]ActiveDocument.Sendmail[/i:673c993ac0] functie gebruiken, maar dat wil ik niet omdat om een of andere reden de opmaak van het formulier verloren (inclusief logo wat in het formulier is opgenomen). In Word2000 kun je het document als email verzenden door op dat "envelopje" te klikken in de menubalk, een email adres in te typen en vervolgens op de knop "Kopie verzenden" te klikken. Met de macro recorder wordt er echter niets opgenomen.... en ik weet niet hoe ik dit verder voor elkaar moet krijgen. Heb het ook al geprobeerd om een "Outlook object" aan te maken en de bodytekst te vullen met "ActiveDocument.Content".... maar aangezien het document beveiligd is werkt dat niet... en eerst de beveiliging eraf halen door de "ActiveDocument.Protect(wdNoProtect)" in te stellen mag ook al niet... Kan iemand mij verder helpen ? Ruud
Link naar reactie
oke... dit is het stukje code.... erg moeilijk terug te vinden in de help :-? [code:1:11bea052bc] With ActiveDocument.MailEnvelope.Item .Recipients.Add "mail@iemand.nl" .Subject = "vul een onderwerp in" .Send End With [/code:1:11bea052bc] je office document (word, excel oid) wordt nu direct gemaild... Ruud
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...