anoniem Geplaatst: 22 juli 2004 Delen Geplaatst: 22 juli 2004 Heb in Word een formulier gemaakt waarbij het de bedoeling is dat het per email wordt verzonden. Nu kun je wel de [i:673c993ac0]ActiveDocument.Sendmail[/i:673c993ac0] functie gebruiken, maar dat wil ik niet omdat om een of andere reden de opmaak van het formulier verloren (inclusief logo wat in het formulier is opgenomen). In Word2000 kun je het document als email verzenden door op dat "envelopje" te klikken in de menubalk, een email adres in te typen en vervolgens op de knop "Kopie verzenden" te klikken. Met de macro recorder wordt er echter niets opgenomen.... en ik weet niet hoe ik dit verder voor elkaar moet krijgen. Heb het ook al geprobeerd om een "Outlook object" aan te maken en de bodytekst te vullen met "ActiveDocument.Content".... maar aangezien het document beveiligd is werkt dat niet... en eerst de beveiliging eraf halen door de "ActiveDocument.Protect(wdNoProtect)" in te stellen mag ook al niet... Kan iemand mij verder helpen ? Ruud Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2004 oke... dit is het stukje code.... erg moeilijk terug te vinden in de help :-? [code:1:11bea052bc] With ActiveDocument.MailEnvelope.Item .Recipients.Add "mail@iemand.nl" .Subject = "vul een onderwerp in" .Send End With [/code:1:11bea052bc] je office document (word, excel oid) wordt nu direct gemaild... Ruud Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen