Ga naar inhoud

Helpfiles maken in vb6.0


Aanbevolen berichten

Je kunt vanuit VB zelf geen helpbestanden maken, maar dit kun je wel doen met de HTML Help Workshop van Microsoft. Deze kun je downloaden op [url]http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/htmlhelp/html/hwMicrosoftHTMLHelpDownloads.asp[/url]. Hiermee kun je helpbestanden maken. Dit programma is gratis. Maar het is wel best lastig om hiermee helpbestanden te maken, tenminste, dat vind ik. Ik weet wel een goed programma, namelijk Robohelp ([url]http://www.macromedia.com/software/robohelp/[/url]), maar dat is verschrikkelijk duur. Misschien kun je beter op zoek gaan naar een freeware of goedkoop shareware programma. Op www.nonags.com staat bijvoorbeeld ontzettend veel freeware. Of kijk op [url]www.shareware.com[/url] of [url]www.tucows.nl[/url]. Misschien zit er wel iets bij. Veel succes ermee!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb hier ook mee geworsteld maar gebruik nu gewoon HTML bestanden voor help. Vanuit een procedure is dit aan te roepen met delcaratie [code:1:6644d96d71] Public Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" _ Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, _ ByVal lpOperation As String, _ ByVal lpFile As String, _ ByVal lpParameters As String, _ ByVal lpDirectory As String, _ ByVal nShowCmd As Long) As Long Public Declare Function GetDesktopWindow Lib "user32" () As Long [/code:1:6644d96d71] procedure [code:1:6644d96d71] Dim lWindownummer As Long Dim lTest As Long lWindownummer = GetDesktopWindow() On Error Resume Next lTest = ShellExecute(lWindownummer, _ "open", _ "www.computertotaal.nl (url van je html help dus )", _ "", _ "", _ 0) If Err.Number > 0 Then MsgBox "Onbekende fout bij het openen van Internet Explorer:" & Err.Number & " " & Err.Description, vbCritical, "" Err.Clear End If [/code:1:6644d96d71]
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...