Ga naar inhoud

VBA Excel "#GETAL!"


Aanbevolen berichten

Op een blad staan formules Bv. in cel E3,E5,E7,E9 tot E49 in cel E27 staat =VERGELIJKEN(GROOTSTE($D$3:$D$49;RIJEN(E$3:E27));$D$3:$D$49;0) met fout melding : #GETAL! 2 cellen naar boven staat in cel E25 het getal 45 =VERGELIJKEN(GROOTSTE($D$3:$D$49;RIJEN(E$3:E25));$D$3:$D$49;0) Hoe kan dat nu 12 cellen GOED en dan12 cellen met fout melding in dezelfde kolom???? Dank bij voorbaat, JP
Link naar reactie
Even het verschil bekijken... =VERGELIJKEN(GROOTSTE($D$3:$D$49;RIJEN(E$3:E27));$D$3:$D$49;0) =VERGELIJKEN(GROOTSTE($D$3:$D$49;RIJEN(E$3:E25));$D$3:$D$49;0) De eerste regel gaat dus fout, de tweede niet. Het enige verschil dat ik zie is dat de eerste regel twee extra rijen bekijk. Of eigenlijk cellen E26 en E27. Mogelijk dat in een van deze cellen dus iets mis is.
Link naar reactie
Staat er gewoon een "0" Het betreft hier om een "Kringverwijzing" volgens de help. Dit wil zeggen : Omdat er wordt verwezen naar een cel met een fout in nl. cel E27 zelf zie de formule: =VERGELIJKEN(GROOTSTE($D$3:$D$49;RIJEN(E$3:E27));$D$3:$D$49;0) RIJEN(E$3:E27) ? Als ik Cel E25 waar ongeveer dezelfde formule in staat met uitkomst 45 naar beneden kopieer tot E27 krijg ik dit : 45 dit is cel E25 27 dit is cel E26 #GETAL! dit is cel E27 Alleen het cijfer E25 veranderd in E26 naar E27 in de formule? Pierre
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...