Ga naar inhoud

VB Fax_macro vraag


Aanbevolen berichten

Wij hebben een sjabloon gemaakt met word voor alle gerbuikers voor het versturen van een fax. Er is een knop toegevoegd in de werkbalk die ze aan moeten klikken willen ze de fax versturen. Achter die knop schuilt deze 'tekst': Sub FAX_MACRO() Dim HuidigePrinter HuidigePrinter = ActivePrinter ActivePrinter = "QPF Fax Printer" Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _ wdPrintDocumentContent, Copies:=1, Pages:="", PageType:=wdPrintAllPages, _ Collate:=True, Background:=True, PrintToFile:=False ActivePrinter = HuidigePrinter End Sub Nu is het zo dat de standaard printer (een Xerox) niet blijft staan. Dus wanneer er een fax verstuurd wordt, is de standaard printer veranderd in 'qpf fax printer' terwijl dat dan gewoon de Xerox behoort te zijn. Naar mijn weten is de macro goed... Weet iemand hoe het kan dat de standaard printer veranderd wordt in de qpf fax printer?
Link naar reactie
het toeval wil nu dat ik een gelijkaardig probleem heb gehad en ik heb het als volgt opgelost. dim huidige printer as string ' save current printer current_printer = ActivePrinter 'set active printer ActivePrinter = "naam van je faxprinter" rest van je code 'restore original printer ActivePrinter = current_printer Als het niet zou werken kun je ook proberen om in de laatste regel terug expleciet te verwijzen naar de printer die je normaal gebruikt door de naam te gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...