Ga naar inhoud

Hoe laat je in VB .NET een form zien?


Aanbevolen berichten

Hoi, Wat is de juiste manier om in Visual Basic .NET 2003 een form te laten zien? form.Show() leverde mij een oneindig aantal forms op (omdat er telkens een nieuw form geopend werd. Dit gebeurt trouwens alleen in de Sub Main(), daarbuiten werkt form.Show wel gewoon zoals ik gewend ben. Adios, El Loco
Link naar reactie
Ik had de volgende code in mijn Sub Main() staan:[code:1:8b30dc0c74] Dim frmLoading As New frmLoading frmLoading.Show() [/code:1:8b30dc0c74]Waarbij frmLoading een scherm is wat ik tijdelijk wil laten zien terwijl mijn programma aan het laden is. Het probleem hierbij is dat frmLoading niet 1 keer wordt getoond (en verwijderd wordt aan het eind van de Main), maar oneindig veel keer, totdat er een foutmelding optreed. Bij het debuggen ben ik er achter gekomen dat dit komt omdat frmLoading.Show() telkens weer wordt aangeroepen en de rest van de code niet wordt uitgevoerd. Ik heb de code nu veranderd in[code:1:8b30dc0c74]Dim frmLoading As New frmLoading frmLoading.DefInstance.Show()[/code:1:8b30dc0c74] Nu wordt het form slechts 1 keer geladen en even later inderdaad netjes opgeruimd. Maar volgens mij is dit niet helemaal de juiste manier voor VB .NET 2003 El Loco
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...