Ga naar inhoud

tooltip aan knop op zelfgemaakte werkbalk in Word 2000


Aanbevolen berichten

Ik heb Tooltips (scherminfo die getoond wordt als de gebruiker de muis stil houdt bij de knop) gekoppeld aan buttons op een zelfgemaakte werkblak in Word 2000. Dit heb ik een paar jaar geleden gemaakt en daarbij een cardinale fout begaan: NIet gedocumenteerd hoe ik dat gemaakt heb. :cry: :cry: :cry: :cry: Ik verander nu de werkbalk met andere knoppen maar weet dus niet hoe de tooltips aan te brengen. De tip bestaat niet alleen uit de naam van de knop en de sneltoets maar een lange beschrijving voor de gebruiker. Weet iemand dus hoe je zo'n beschrijving koppelt aan de toets? _______________________________________________________ Doe geen moeite meer. Wat bleek na wat zoekwerk in een aantal ooit door mezelf gemaakte, bewaarde en geexporteerde modules (.bas bestanden): Er bestaat een VBA code waarmee je de tooltiptext kunt aanpassen. Die heb ik toentertijd gebruikt. En ga ik nu weer gebruiken, dusssssssssssss
Link naar reactie
"Normaliter" wordt de naam van de control getoond en/of de shortcut key (sneltoets) als die is ingesteld (geen VBA voor nodig). Onderstaand stukje code laat de naam van de control ongemoeid maar vervangt de tooltipweergave, en is ook nog te combineren met de shortcut key weergave. Onderstaande code koppelt de tekst [i:c9a83f3514]Dit profiel gebruiken als titel van een hoofdstuk[/i:c9a83f3514] als tooltip aan de 1e control van de commandbar met de naam [i:c9a83f3514]Sjabloon[/i:c9a83f3514] code: commandbars("Sjabloon").Controls(1).TooltipText _ = "Dit profiel gebruiken als titel van een hoofdstuk"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...