Ga naar inhoud

vb6 read ini probleempje


Aanbevolen berichten

Ik heb een ini file met x aantal namen erin. Nu gaat het erom als de naam die in de ini staat en wordt weer gegeven op de nana.text dat hij de geluid afspeeld. komt de naam niet voor dan niet. Waar ??? staat wat moet ik daar van maken want de naam is steeds anders. Dus dat het zo wordt. piet = piet =Sound jan = jan = Sound kees = komt niet voor = niets [code:1:b9924cdfe1] If ReadINI(App.Path & "\Data\data.ini", "naam", "test", ???) = nana.Text Then PlaySound App.Path & "\Sound\test.wav" end if [/code:1:b9924cdfe1] Hoop dat ik het duiderlijk uitgelegd heb.
Link naar reactie
deze read ini ini file ziet er zo uit [naampje] key=string key1=string1 enz met deze code leest hij de ini file ReadINI(App.Path & "\Data\data.ini", "naampje", "key","sting") (hier leest hij de key en sting) en/of ReadINI(App.Path & "\Data\data.ini", "naampje", "key") (hier leest hij alleen de key) Hoop dat ik duiderlijk ben geweest. en het is geen api zo ver ik weet
Link naar reactie
Wordt hier nog niet veel wijzer van, dat ReadINI van jou is vrij vaag. Waarom gebruik je niet gewoon de originele API (GetPrivateProfileString en vrienden) of maak je zelf een class met daarin je eigen routines om ini bestanden te bewerken? Dan zou een class (met alleen de leesfunctie) er grofweg zo uit zien: [code:1:e490068e5e]Option Explicit Private Declare Function GetPrivateProfileString Lib "kernel32" Alias "GetPrivateProfileStringA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As Any, ByVal lpDefault As String, ByVal lpReturnedString As String, ByVal nSize As Long, ByVal lpFileName As String) As Long Public Function ReadString(FileName As String, SectionName As String, KeyName As String) As String Dim TempString As String TempString = String(256, &H0) GetPrivateProfileString SectionName, KeyName, "ERROR", TempString, 255, FileName ReadString = TempString End Function[/code:1:e490068e5e] en de code om die class te gebruiken zou er dan ongeveer zo uit kunnen zien: [code:1:e490068e5e]Option Explicit Private INI As IniClass Private Sub Form_Load() If StrComp(INI.ReadString(App.Path & "\Data\data.ini", "naampje", "key"), nana.Text) = 0 Then playsound App.Path & "\Sound\test.wav" End If End Sub[/code:1:e490068e5e] Je zou dan zelf even de andere mogelijkheden er in moeten zetten, dit is alleen maar een simpel voorbeeld. Er mist bijvoorbeeld allerlei controles, de namen zijn case-sensitive en dat soort dingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...