Ga naar inhoud

Een spel maken...


Aanbevolen berichten

[quote:51b1e65a70="JarnoV"]VB.NET gaat me goed af. Heb pas demo geinstalleerd van Visual Studio.NET (60-dagen trial) en ik ben al op de 90 dagen en hij werkt nog steeds :-D[/quote:51b1e65a70] Dat klopt. In februari begon je al voor het eerst over leren programmeren. Hou je ons op de hoogte van je vorderingen in Basic? Abcott
Link naar reactie
[quote:5eac2eb72a="abcott"][quote:5eac2eb72a="JarnoV"]VB.NET gaat me goed af. Heb pas demo geinstalleerd van Visual Studio.NET (60-dagen trial) en ik ben al op de 90 dagen en hij werkt nog steeds :-D[/quote:5eac2eb72a] Dat klopt. In februari begon je al voor het eerst over leren programmeren. Hou je ons op de hoogte van je vorderingen in Basic? Abcott[/quote:5eac2eb72a] Basic is verleden tijd... (of je bedoelt Visual Basic.NET) Ik heb net een MSNBOT geprogrammeerd in VS.NET MSN robot: msnbot@veugerweb.com
Link naar reactie
JarnoV, Ik weet niet of je inmiddels al een taal (en beetje) beheerst, maar het is moeilijk dan jij blijkbaar denkt. Je moet beginnen met leren hoe je gestructueerd kan programeren, en daarna (ook) OO (Object Orientated). Het is niet zo makkelijk als php e.d. Bij php kan je een fout maken, terwijl niemand er iets van merkt. Bij een echte programmeertaal, mag je je geen fouten permiteren. Bovendien is PHP een scripttaal, die geinterpreteerd is in je browser, dus je weet ook niets van compileren en debuggen neem ik aan... Ik zou met een simpele taal beginnen. Ik kan je zelf niet echt iets aanraden, want ik ben begonnen met programeren in Turbo-Pascal, en daarna kwam Pascal for Windows, en toen (en nu) Delphi. Ik ben nu ook al bezig met C++ i.c.m. OpenGL. Ik zou niet met C++ beginnen, dat is denk ik iets te hoog gegrepen, vooral omdat je niet eens weet (of wist) wat variablen zijn, en dat is toch wel het allereerste wat je leert in en tutorial of een boek. Start gewoon lekker met VB ofzo (iedereen zegt dat het makkelijk is, heb het zelf (nog) nooit geprobeerd). En dan met progrgramma's maken wel te verstaan. Als je de taal helemaal onder controle hebt, en alles kan maken wat je wilt (bij wijze van spreken dus) dan kan je wat met DirectX gaan proberen. Begin heel simpel, en werk je omhoog... Succes !, Lodyx
Link naar reactie
Lijkt me ook niet. ;) Ik heb al mijn Delphi's wel legaal, die lui bij Borland verdienen dat gewoon. // Turbo-pascal VB is geen basis voor C++ of Pascal. Wat dat betreft hebben Pascal en C++ zoveel meer dingen gemeen dan VB met C++/Pascal. Pascal/Delphi is de kracht van C++ en het gemak van VB zeg ik altijd. VB is echt niet makkelijker dan Delphi, dus begin lekker in Pascal/Delphi zou ik zeggen.
Link naar reactie
Zo ben ik ook (ongeveer) begonnen. Ik ben nog het best met TP. Vaak maak ik een programma in Turbo-Pascal, en dan gewoon met een 32-bits Pascal compiler compileren. Maar zoals ik al zei: Ik heb zelfs nog nooit een screenshot van vb gezien... PS: Dat "[i:ac50ae5cb9]Delphi is de kracht van C(++) met het gemak van VB[/i:ac50ae5cb9]" oid heb ik al vaker gelezen ^__^.
Link naar reactie
Ik heb het ook niet zelf bedacht hoor, maar het geeft een duidelijk beeld van Delphi ;) De IDE van Delphi en VB zijn even makkelijk. Het probleem van VB is dat het van dezelfde maker is als de maker van het besturingssysteem waar het op draait. Daardoor zitten er zekere grenzen aan. VB zal bijvoorbeeld nooit Linux ondersteunen.
Link naar reactie
[quote:6f7aa645b1="MichielPH"][quote:6f7aa645b1="JarnoV"]Ik heb wel een VS.NET Demo de al bijna verlopen is. Dus ja... En ik barst ook niet echt van het geld.[/quote:6f7aa645b1] Ook al mag je het niet zeggen, je wilt toch niet zeggen (euh..) dat je alles legaal doet?[/quote:6f7aa645b1] Anders zat ik al in de MIN.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...