anoniem Geplaatst: 21 april 2004 Delen Geplaatst: 21 april 2004 Ik wil proberen een 3D spel te maken. Maar welke programmeer taal kan ik het beste gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2004 Nieuw met programmeren? Met 3D kan je het beste DirectX gebruiken en Microsoft heeft hier een SDK voor. Deze is voor VB, C# en C++. Als je nog een beginner bent, raad ik je aan om het spel in VB te maken. Zoek op [url=http://www.msdn.com/]MSDN[/url] even naar de DirectX 9 SDK. Dit is een grote setup voor Visual Studio. Je moet dus wel Visual Studio .NET hebben. Er zitten een heel aantal voorbeelden bij voor eerder genoemde programmeertalen. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Ik heb wel een VS.NET Demo de al bijna verlopen is. Dus ja... En ik barst ook niet echt van het geld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Heb je al wel ervaring met bepaalde talen? anders zou ik daar eerst maar eens mee beginnen. DirectX is ook niet bepaald makkelijk te noemen. Ga eerst eens bezig met wat eenvoudige 2D GDI progjes te maken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar C++ omdat je dan je programma volledig object georienteerd kunt maken, toch wel handig met omvangrijke programma's. Maar in VB moet het ook kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Ik ken PHP,HTML en een beetje ASP. Maarja... Dat heeftn iet veel te maken voor pc games... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Maar mensen als iemand een programma weet of wat ikhet beste kan doen graag ook met info link of als het programma freeware is waar downloaden. Zo kom ik niet echt verder... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Ik denk niet dat je daar veel mee opschiet. PHP en HTML zijn niet echt een basis voor pc games nee. //Ruudfeen VB.NET is toch object gerorienteerd? C# zeker, en die is ook een stuk simpeler dan C++. Je moet alleen Visual Studio hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Oke ik dacht zelf ook aan C# of C++ Maar zijn er ook ergens toturials? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Voor DirectX? Ja, die zitten bij die DirectX 9 SDK. Maar dan moet je dus wel VS.NET hebben. Verder kan je ook erg moeilijk doen en met C++ zonder visuele ontwikkelomgeving iets kunnen proberen met OpenGL. Dat lijkt me wel een heel stuk moeilijker. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 [quote:c8fb3d9b74="Johan Stokking"] OpenGL[/quote:c8fb3d9b74] Is het freeware? En waar te downloaden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Neem even de moeite en zoek met Google... Alles staat op http://www.opengl.org/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Sorry ben vandaag pissig. Ik weet niet waarom :-S Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Misschien heb ik een bril nodig. Maar waar staat download? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 [quote:d6fd6d4476="Johan Stokking"]VB.NET is toch object gerorienteerd? C# zeker, en die is ook een stuk simpeler dan C++. Je moet alleen Visual Studio hebben.[/quote:d6fd6d4476] VB.NET weet ik niet, maar VB mist een aantal essentiele functies van oop. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat is niet ideaal kan ik je vertellen :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Oke ik ga VB.NET eerst doen. Weet iemand waar ik GOEDE NEDERLANDS talige lessen kan vinden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 JarnoV, het leren programmeren is niet zo makkelijk. Ik zou geld uitgeven om een goed boek te kopen, om bijvoorbeeld Java of C++, te leren...als je dat onder de knie krijgt, door op internet je skills los te laten op forums waar mensen om hulp vragen, zou ik me pas verdiepen in het maken van een 3D spel. Voor een 3D spel heb je nog modelling nodig, goede graphics maken...iets waar programmeurs doorgaans zich niet mee bezig houden. Programmeurs houden zich bezig met algoritmes (wiskundige formules) en datastructuren (opslaan van data om iets mee te doen). Niet met spelletjes. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2004 Eerst gewoon VB.NET. Ja boeken ga ik ook kopen... Ben bezig met MSNBot... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2004 Je kunt ook eens op http://www.gamemaker.nl/ kijken, het is niet gratis maar wat is nou 15 euro? Tis wel een grappig progje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2004 Hallo JarnoV, Waarom schrijf je niet gewoon je eigen HANGMAN oid. Eerst met grove plaatjes daarna met sprites (animatie) en geluid? Mijn advies: doe dat in BASIC. VB is een Basic voor Windows. Daarmee moeten de eerste stappen in je avontuur lukken. Ik ken echter zoals ik eerder vertelde een eenvoudigere Basic (inclusief een beginners cursus) dan VB en voor geen geld als het je niet bevalt. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2004 VB.NET gaat me goed af. Heb pas demo geinstalleerd van Visual Studio.NET (60-dagen trial) en ik ben al op de 90 dagen en hij werkt nog steeds :-D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen