Ga naar inhoud

Een spel maken...


Aanbevolen berichten

Nieuw met programmeren? Met 3D kan je het beste DirectX gebruiken en Microsoft heeft hier een SDK voor. Deze is voor VB, C# en C++. Als je nog een beginner bent, raad ik je aan om het spel in VB te maken. Zoek op [url=http://www.msdn.com/]MSDN[/url] even naar de DirectX 9 SDK. Dit is een grote setup voor Visual Studio. Je moet dus wel Visual Studio .NET hebben. Er zitten een heel aantal voorbeelden bij voor eerder genoemde programmeertalen. Succes.
Link naar reactie
Heb je al wel ervaring met bepaalde talen? anders zou ik daar eerst maar eens mee beginnen. DirectX is ook niet bepaald makkelijk te noemen. Ga eerst eens bezig met wat eenvoudige 2D GDI progjes te maken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar C++ omdat je dan je programma volledig object georienteerd kunt maken, toch wel handig met omvangrijke programma's. Maar in VB moet het ook kunnen.
Link naar reactie
[quote:d6fd6d4476="Johan Stokking"]VB.NET is toch object gerorienteerd? C# zeker, en die is ook een stuk simpeler dan C++. Je moet alleen Visual Studio hebben.[/quote:d6fd6d4476] VB.NET weet ik niet, maar VB mist een aantal essentiele functies van oop. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar dat is niet ideaal kan ik je vertellen :)
Link naar reactie
JarnoV, het leren programmeren is niet zo makkelijk. Ik zou geld uitgeven om een goed boek te kopen, om bijvoorbeeld Java of C++, te leren...als je dat onder de knie krijgt, door op internet je skills los te laten op forums waar mensen om hulp vragen, zou ik me pas verdiepen in het maken van een 3D spel. Voor een 3D spel heb je nog modelling nodig, goede graphics maken...iets waar programmeurs doorgaans zich niet mee bezig houden. Programmeurs houden zich bezig met algoritmes (wiskundige formules) en datastructuren (opslaan van data om iets mee te doen). Niet met spelletjes. 8)
Link naar reactie
Hallo JarnoV, Waarom schrijf je niet gewoon je eigen HANGMAN oid. Eerst met grove plaatjes daarna met sprites (animatie) en geluid? Mijn advies: doe dat in BASIC. VB is een Basic voor Windows. Daarmee moeten de eerste stappen in je avontuur lukken. Ik ken echter zoals ik eerder vertelde een eenvoudigere Basic (inclusief een beginners cursus) dan VB en voor geen geld als het je niet bevalt. Abcott
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...