Ga naar inhoud

vb.net programma op andere pc


Aanbevolen berichten

ik heb een programmatje gemaakt om wat uitterekenen. daar heb ik ook een setup file bij zitten maar als ik die wil instaleren op een andere pc moet ik wat downloaden alleen het probleem is dat er geen internet op zit. en het niet al te groot mag zijn. op de windows site is het 20mb of meer. zijn er andere opties
Link naar reactie
Tja, da's dus het nadeel van .NET in de praktijk. Je kunt er aardig kleine applicaties mee maken maar als je ze wilt versprijden moet je er de 20 MB grote runtime library bij meeleveren en deze dient ook geinstalleerd te worden op de nieuwe systemen. Dit is overigens geen groot probleem in de praktijk omdat deze runtime maar 1x geinstalleerd dient te worden en al onderdeel is van Windows XP/2003. Maar ja, als je gebruik maakt van .NET versie 1.1 dan zul je deze runtime er ook bij moeten leveren. Is het een bezwaar dat programma's een zo grote library nodig hebben? Misschien wel als je software op diskettes oplevert want dan heb je er behoorlijk wat nodig. Maar tegenwoordig wordt software steeds vaker op CD-Rom uitgeleverd en met de 700 MB die je daarop hebt heb je meer dan genoeg ruimte in het algemeen. Je zou overigens ook een 3" CD'tje kunnen gebruiken. Jeweetwel, zo'n klein CDtje met "maar" 150 MB aan ruimte. Ziet er ook leuk uit, zo'n kleiner schijfje. Alleen zijn ze vrijwel net zo duur als hun grote broer.
Link naar reactie
[quote:a4e27b3f4e="mrdemon"]dus elke keer als ik op een andere pc dat programmma wil laten draaien moet je iets van 20mb er bij installeren. maarja als er geen andere oplossing is dan doe ik dat wel[/quote:a4e27b3f4e]Je zou eens naar [url=http://thinstall.com/]Thinstall[/url] kunnen kijken, die verpakt de benodige dll's samen met je applicatie in één executable.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...