Ga naar inhoud

Wildecard vb6


Aanbevolen berichten

Oke ik zal het proberen duiderlijk uit te leggen. hij leest bepaalde gegevens uit de geheugen dan zal dat weer gegeven worden in "ADDRB.Text" vervolgens heb ik een klein stukje van nodig hier onder hij zoekt naar het stukje die ik nodig heb (zoek functie is er om dat de gegevens dynamich is, hij zoekt op een punt die altijdt het zelfde is maar steeds ergens anders staat) [code:1:d07dd65d99] Private Sub cmdFindFirsttest_Click() txtFiletest = ADDRB.Text If txtFindtest <> "" Then If InStr(txtFiletest, txtFindtest) <> 0 Then txtFiletest.SelStart = InStr(txtFiletest, txtFindtest) + 15 txtFiletest.SelLength = Len(txtFindtest) cmdFindNexttest_Click End If End If End Sub Private Sub cmdFindNexttest_Click() If txtFindtest <> "" Then txtFiletest.SelStart = txtFiletest.SelStart - 28 If InStr(txtFiletest.SelStart, txtFiletest, txtFindtest) <> 0 Then txtFiletest.SelStart = InStr(txtFiletest.SelStart, txtFiletest, txtFindtest) + 15 txtFiletest.SelLength = Len(txtFindtest) 'output = txtFindtest 'Print Text1.Text = txtFile End If End If End Sub [/code:1:d07dd65d99] voorbeeld ------------ voor het zoeken: OPPO1=FFSJASPA ADDR1=TEST TEST =15479904OP uitkomst: =TEST TEST =15479904OP nu is het de bedoeling dat hij alleen de gegevens tussen de = tekens in een text feld zet dus dat ik uit einderlijk dit krijg TEST TEST Ik hoop dat ik duiderlijk ben geweest.
Link naar reactie
Met Instr(...) zoek je de positie van een string in een andere string op. Hiermee krijg je dus de eerste keer dat het teken voorkomt. Je kun ook een startpositie opgeven. Als je die nu de eerste keer dat het teken voorkomt +1 laat zijn krijg je als redultaat de tweede keer dat de string voorkomt. In code: [code:1:3229bbdf58] Sub SearchText() Dim strZoekstring As String Dim lngStart As Long Dim lngEerste As Long Dim lngTweede As Long Dim strResultaat As String strZoekstring = "OPPO1=FFSJASPA ADDR1=TEST TEST =15479904OP" lngStart = 1 lngEerste = InStr(lngStart, strZoekstring, "ADDR1=") lngTweede = InStr(lngEerste + 6, strZoekstring, "=") strResultaat = Mid(strZoekstring, lngEerste + 6, lngTweede - lngEerste - 7) MsgBox (strResultaat) End Sub [/code:1:3229bbdf58] De bovenstaande code zoekt naar "ADDR1=", gaat vervolgens op zoek naar het volgende = teken en laat zien wat daartussen staat. Grtz,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...