Ga naar inhoud

[C++] #3303 is niet gelijk aan 3303


Aanbevolen berichten

Hey, ik heb een vraagje: Stel ik heb deze code: [code:1:1bff416a02] #include <iostream> using namespace std; int main() { int ID; cout<<"Enter your ID-number : "; cin >> ID; cout<<"Welcome " <<ID; return 0; } [/code:1:1bff416a02] Als ik dan 3303 invoer, komt er netjes Welcome 3303 te staan. Maar als ik #3303 invoer, krijg ik 4423863 als ID... Wat doet het # symbool met mijn getal ? Alvast bedankt, Lodyx PS: Ik weet dat ik gewoon een string ID kan maken i.p.v. een int ID, maar ik vraag me af waarom ik zo'n ander getal krijg ...
Link naar reactie
Je krijgt dat antwoord omdat je een (char) probeert op te slaan in een int (integer). Als je de code nou verandert in char ID; krijg je bijv. alleen dat haakje te zien. Int geeft dus nu vuilnis terug. Daarom moet je ook string gebruiken, combineert letters en cijfers. Het volgende werkt dus wel: [code:1:25d81160d6] #include <iostream> #include <string> using namespace std; int main() { string ID; cout << "Wat is uw ID: "; cin >> ID; cout << "\n\n"; cout << "Uw ID is: " << ID << endl; return 0; } [/code:1:25d81160d6] Geeft als uitvoer: [code:1:25d81160d6] Wat is uw ID: #2929 Uw ID is: #2929 [/code:1:25d81160d6]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...