Ga naar inhoud

[Java] Paar vraagjes


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Is er een manier om in Java ervoor te zorgen dat alle aangemaakte JButtons, JLabels, enz. altijd dezelfde opmaak krijgen? (hierbij gaat het vooral om de lettergrootte) Zo ja, hoe? Het is namelijk best irritant om voor elke knop een setFont regel te hebben ( knop.setFont(bladiebla); ), er is vast een kortere manier... :wink: Alvast bedankt! EDIT: Nog een vraagje (bedacht het me later opeens) : (Hoe) kan je in een JLabel meerdere regels tekst krijgen? Als ik een String waarin een \n staat gebruik, dan negeert ie dat en maakt hij er 1 regel van. Is er anders misschien iets anders ipv JLabel dat ik kan gebruiken? Het moet wel doorzichtig kunnen zijn (dus geen JTextArea)...
Link naar reactie
Hmm, nog een vaag probleem... Ik heb op een van mn JPanels een logo staan. Het rare is dat als ik het gehele programma (dus alle classes + logo.gif) in een map zet waar geen spaties in het pad voorkomen, dan laat ie het logo zien, maar als ik de bestanden in een map zet waar wel spaties in het pad voorkomen, laat ie het logo niet zien... Dus bv: C:\Programma werkt goed Maar: C:\Program Files\Programma werkt niet goed... Ik heb in het programma gewoon verwezen naar Logo.gif, dus geen pad erbij gezet. Het werkt ook niet als ik er wel een pad bij zet... :-? Heeft iemand een oplossing?
Link naar reactie
Ow en nog een vraagje (jaja, ik blijf bezig :wink: ). Ik heb in mijn programma een methode gemaakt die een x aantal milliseconden wacht, dat ziet er zo uit: [code:1:a147362d04]public void wacht(int tijdInMs) { try { Thread.sleep(tijdInMs); } catch (InterruptedException e) { } }[/code:1:a147362d04] als ik nu ergens in mijn programma neerzet: [code:1:a147362d04]label.setText("blabla"); wacht(2000);[/code:1:a147362d04] Dan wacht het programma eerst 2 seconden, voordat de tekst wordt aangepast... :-? Maar ik wil het juist andersom, eerst moet de tekst worden aangepast, en dan moet er 2 seconden gewacht worden... Hoe los ik dit op? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Dat heeft helaas niet geholpen... Maar heb ik met die wacht-methode niet gewoon een extra thread in het leven geroepen die het programma laat wachten, terwijl het 'hoofdprogramma' op de achtergrond doorgaat? Of zit ik nu te ijlen? (ben niet echt bekend in de wondere wereld van de threads in java...) :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...