Ga naar inhoud

Copy Paste - Delphi


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, Het is jaren geleden dat ik met Delphi gewerkt heb, maar ik wil hetvolgende toch hiermee verwezenlijken. Ik wil met behulp van Delphi een programma maken waar je in velden data invoert en als je op een knop drukt dat deze data vanuit dit invoerveld met behulp van copy paste wordt overgenomen in een speciek TextField in een Internet Explorerscherm wat openstaat. Ik zal het even met een voorbeeld proberen te verduidelijken. De executable bevat o.a. de volgende invoervelden: Voornaam Achternaam Leeftijd Als er op de knop wordt gedrukt dan moet de inhoud van deze invoervelden (vanuit het programma) overgenomen worden in een openstaand internet explorerscherm, zodanig dat Voornaam (ingevoert in het programma) copy paste --> TextField Voornaam (name=Voornaam) Achternaam (ingevoert in het programma) copy paste --> TextField Achternaam (name=Achternaam) Leeftijd (ingevoert in het programma) copy paste --> TextField Leeftijd (name=Leeftijd) Ik weet niet eens of dit mogelijk is. Maar ik ga er wel vanuit dat het mogelijk is. Als iemand mij met alleen de Voornaam kan helpen dan lukt mij de rest ook wel neem ik aan :wink: Alvast bedankt voor de hulp :D
Link naar reactie
Je zult hiervoor denk ik geen clipboard kunnen gebruiken. Waarschijnlijk moet je dan rechtstreeks gaan klooien met Internet Explorer, zoiets in je programma als: Vind het juiste IE venster (Findwindow?), Neem het juiste tekstvak (?), voer de tekst in (sendmessage?), volgende tekstvak (geef een tab door), voer het in, etc. Wat misschien handig is: Geef aan wat voor programma het is, zodat we misschien ook alternatieven voor jouw methode kunnen vinden, voor als de door jou gewenste manier niet kan.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...