Ga naar inhoud

SplashScreen in VB 2003


anoniem

Aanbevolen berichten

Heey jongens ik heb jullie hulp weer nodig Ik ben bezig met een soort test gekoppeld aan een sql database. Het is een heel leuk project. Maar om het af te maken wilde ik een Splashscreen van 3 seconden voor de afwerking :) Alleen ik heb ??? bij de code. Zouden jullie mij kunnen helpen. Ik weet dat ik een timer nodig heb maar hoe stel ik die in en wat moet ik in de Form_Load typen? Als jullie mij zouden kunnen helpen heel graag!! Alvast bedankt Rene van Garderen
Link naar reactie
Het maken van een splash screen zoals jij het wilt hoeft niet zo moeilijk te zijn. Plaats een timer op het formulier (te vinden onder 'Windows Forms' in je toolbox) en stel deze in op 3000 ms. Ga naar het codevenster en pak van de timer het Elapsed event. Plaats hierin de volgende code: [code:1:2c9324f0a9] jouwTimer.Enabled = False Me.Visible = False Try instantieMainForm = New jouwMainForm instantieMainForm.Show() Catch ex As System.Exception 'Jouw exception handling End Try [/code:1:2c9324f0a9] Succes ermee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...