Ga naar inhoud

Beveiligen van een accessdatabase


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Ik heb voor onze scoutinggroep in access een programma geschreven die onderandere de biervoorraad beheerd. Als je hem opstart opend er een inlog frm waar ze in kunnne loggen. Er zijn 2 mogelijkheden gebruikers en ik (moderator) Alleen nu kunnen ze middels de shifttoets opstarten en in de programmacode komen en de pincodes opvragen en in de tabellen en dan alle budgetten en voorraaden aanpassen. Weet iemand een manier om dit volledig dicht te spijkeren? Het liefsst wil ik zelf nog in de tabellen kunnen komen maar als dat onmogelijk is dan is het ook goed maar dan moeten de tabellen we gedumpt kunnen worden op een diskette Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
1. Splits tabellen en programma van elkaar. 2. Compileer je programma DB tot een MDE (dan staat je code er niet meer in). 3. Als je het nog niet gedaan hebt, schakel user-level security in. (vergeet hierbij niet om admin alle rechten af te nemen. Op msdn staat van alles wel uitleg. Ook de helpfile van access geeft vaak goede uitleg. MSDN: [url]http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/odeopg/html/deovraccessuserlevelsecurity.asp[/url] Suc6,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...