Ga naar inhoud

VB6: Test geinstalleerde printers


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi Folks, In mijn afdrukmodule test ik aan het begin of alle geinstalleerde printers (16 in mijn situatie) wel bereikbaar zijn. Dat doe ik op de volgende manier: [code:1:7b0b8dfd5d]Private Sub TestAllePrinters() Dim pHdc As Long Dim t As Integer On Error Resume Next For t = 0 To Printers.Count - 1 Set Printer = Printers(Index) Err.Clear pHdc = Printer.hDC If (Err.Number = 0) Then 'printer is bereikbaar Else 'printer is NIET bereikbaar End If Next t End Sub[/code:1:7b0b8dfd5d] MAARRRRR! Als er ook maar 1 printer tussen zit die dus niet bereikbaar is, geeft elke printer die volgt dezelfde fout. Ik moet dan mijn programma opnieuw starten om weer een geldige hdc op te kunnen vragen. Kan ik het Printer object zelf resetten of is er uberhaupt een betere manier om dit te testen? Ik doe deze test omdat ik verderop in mijn programma api-calls gebruik waarbij ik de printer's hdc moet meegeven en als dit faalt (denk ik, ben dus op zoek naar de oorzaak) klapt mijn hele programma eruit. Deze draait op een server, dus niemand die daar meteen op kan reageren. LASTIG! Dit programma verwerkt ('tekent' de documenten advh een zelf bedacht script) de hele dag printopdrachten die telkens weer naar een andere printer moeten. Iemand ideeen om 'stabieler' met veel verschillende printers te werken? Bedankt! Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...