Ga naar inhoud

Access print van form


anoniem

Aanbevolen berichten

We hebben voor school een database gemaakt in access, waarmee alle activiteiten kunnen worden geregistreert en betaald. Nu hebben we een probleem: we willen dat de betaal form standaard twee keer uitgeprint wordt. Er is geen standaart optie dat ik gevonden heb, ik zit te denken om er een VBA achter te zetten, die aan geeft dat het form altijd twee keer geprint moet worden. Kan iemand mij vertellen hoe zo´n code eruit moet zien.
Link naar reactie
Als je nog niet eerder met VBA gewerkt hebt is het mischien sneller om een macro hiervoor te gebruiken. Nadeeltje hiervan is dat een macro geen foutafhandeling kent. In de macro zou je dan het commando printout moeten geven met aantal copies = 2. Als je het in VBA wilt doen, maak dan een knop op het formulier met als actie in het OnClick event: [code:1:847504aaea] docmd.printout copies=2 [/code:1:847504aaea] De macro en het stukje VBA doen hetzelfde. De actie printout print het actieve object, daarom kun je het best deze actie oproepen met een knopje op het formulier zelf. Suc6,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...