Ga naar inhoud

[C++] COM


Aanbevolen berichten

Hoi, Heel handig die MSDN Library van Microsoft, maar ik kom er toch niet uit. Welnu, ik heb een IDL file gemaakt en gecompileerd door simpelweg het commando "midl core.idl" te geven. Hier komen dan de volgende files uit: - core.tlb - core_i.c - core_p.c - core.h - dlldata.c Waar core.tlb, core.h en core_i.c voor zijn ben ik al uit. Wat betreft core_p.c, die bevat de proxy stub code, die, naar wat ik ervan begrepen heb, gecompileerd dient te worden naar een DLL file, welke door andere applicaties gebruikt kunnen worden. Ik heb eens in de file gekeken en hoewel het er wat ingewikkelder uitziet dan code die ik zelf schrijf 8), kan ik toch uit halen dat deze code een VTBL levert, met implementaties die iets met RPC doen (ik neem aan dat ze de parameters doorgeven naar het proces waar mijn core.exe draait). Ik kan in deze, of andere files, echter geen code vinden die in core.exe moet komen om de VTBL te gebruiken die pointers naar mijn code bevat. Gaat dit automagisch? Ten slotte de dlldata.c file, wat is het nut daarvan? - Mark PS: de core.exe heeft geen object die rechtstreeks gecreëerd kunnen worden, maar gebruikt CreateInstance() om objecten te instantiëren, welke vervolgens interface pointers aangedragen worden via parameters. Voor in-process objecten werkt dit wel, maar ik wil weten hoe ik het werkend kan maken voor out-of-process objecten, die in een ander proces gehost worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...