Ga naar inhoud

Programeer idee ?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:4a84493430="Ruudfeen"]Welke programmeer taal? en hoe lang wil je er mee bezig zijn?[/quote:4a84493430]Een paar daagjes. (elke dag 2 a 3 uur) Taal : Delphi C++ Turbo-Pascal GNUPascal. Maakt dus niet echt uit. Ik wil gewon iets te doen hebben... (ben nog geen super programmeur dus maak het niet te moeilijk voor me :wink: :lol: )
Link naar reactie
Als het freeware wordt heb ik nog wel een ideetje :wink: Wat mij handig lijkt is een programmaatje dat de html code van een website geordend weer kan geven. Dus met inspringen bij geneste tags enzo. [code:1:6c4d02e724] <html><body><p>blaat</p></body></html> [/code:1:6c4d02e724] geeft bijvoorbeeld het volgende weer [code:1:6c4d02e724] <html> <body> <p> blaat </p> </body> </html> [/code:1:6c4d02e724] Is denk ik niet heel ingewikkeld. Is dat wat? anders verzin ik nog wel wat anders.
Link naar reactie
[quote:0975c82eb6="Ruudfeen"]Is denk ik niet heel ingewikkeld. Is dat wat? anders verzin ik nog wel wat anders.[/quote:0975c82eb6]Verzin maar wat anders :wink: . Ik ben (nog) niet zo goed met files... [quote:0975c82eb6="20010196dacier"]yathzee, mastermind.. altijd leuk een spelletje[/quote:0975c82eb6]yahtzee ken ik alleen van naam. Mastermind zal ik wel proberen :D
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Als er iets is wat je niét binnen enkele dagen kan doen... :roll: (tenzij je genoegen neemt met 2 regels tekst op je scherm en verder niks, dat zou ik iig. nog kunnen doen). Als je niet weet wat je moet maken, probeer eens te denken aan heel practische dingen voor jezelf: bijv. een programma om je schoolcijfers mee te bewaren en gemiddelden te berekenen (niet zo moeilijk, omvat vooral wat basis I/O wat voor jou tegelijk een handige methode is om daar wat hands-on ervaring mee te krijgen), een kleine database voor je muziekcd's, etc.
Link naar reactie
[quote:0c52b691c9="Ben Lankamp"]Als er iets is wat je niét binnen enkele dagen kan doen... :roll: (tenzij je genoegen neemt met 2 regels tekst op je scherm en verder niks, dat zou ik iig. nog kunnen doen). Als je niet weet wat je moet maken, probeer eens te denken aan heel practische dingen voor jezelf: bijv. een programma om je schoolcijfers mee te bewaren en gemiddelden te berekenen (niet zo moeilijk, omvat vooral wat basis I/O wat [b]voor jou[b] tegelijk een handige methode is om daar wat hands-on ervaring mee te krijgen), een kleine database voor je muziekcd's, etc.[/quote:0c52b691c9](Kennen wij elkaar :D ?) Dat van die schoolcijfers vind ik een goed idee !! *Starting Delphi...* Music DB, nog beter idee :D Want ik heb zoveel music, weet nooit of ik een nummer nou wel of niet heb. Bedankt !!!!!!! //MatSoft: Ik ken geen Assembly, dus geen OS voor mij ...
Link naar reactie
[quote:f3221000a1="turbo-pascal"][quote:f3221000a1="Ben Lankamp"]Als er iets is wat je niét binnen enkele dagen kan doen... :roll: (tenzij je genoegen neemt met 2 regels tekst op je scherm en verder niks, dat zou ik iig. nog kunnen doen). Als je niet weet wat je moet maken, probeer eens te denken aan heel practische dingen voor jezelf: bijv. een programma om je schoolcijfers mee te bewaren en gemiddelden te berekenen (niet zo moeilijk, omvat vooral wat basis I/O wat [b]voor jou[b] tegelijk een handige methode is om daar wat hands-on ervaring mee te krijgen), een kleine database voor je muziekcd's, etc.[/quote:f3221000a1](Kennen wij elkaar :D ?) Dat van die schoolcijfers vind ik een goed idee !! *Starting Delphi...* Music DB, nog beter idee :D Want ik heb zoveel music, weet nooit of ik een nummer nou wel of niet heb. Bedankt !!!!!!! //MatSoft: Ik ken geen Assembly, dus geen OS voor mij ...[/quote:f3221000a1] Sorry. Als het programma er is laat het me weten!!
Link naar reactie
Lijkt me niet zo moeilijk, als je in C++ werkt kan je een tellertje het aantal ingevoerde cijfers bijhouden. Zo bijv.:[code:1:e67c8a01e4]int i = 0; double cijfers[], gemiddelde; while(true) { cijfers[i] = gets(); if(cijfers[i] == 0) break; i++; } for(int j=0;j<=i;j++) { gemiddelde += cijfers[j]; } gemiddelde /= i; [/code:1:e67c8a01e4]Een kort voorbeeld van een programma dat een dynamische array vult met ingevoerde double's, totdat het cijfer 0 ingevoerd wordt. Dit voorbeeld werkt niet zo direct, omdat me de juiste volgorde van getch even ontschoten is, maar de manier (while voor loopje, dynamische array) is wel goed. De variabele [i:e67c8a01e4]gemiddelde[/i:e67c8a01e4] bevat uiteindelijk het gemiddelde van de ingevoerde cijfers.
Link naar reactie
Waarom? Als die vars leeg zijn dan zal het wel een reden hebben, denk ik. Tenzij je bv 20 vars aanmaakt en die pas later gaat vullen, maar ik neem aan dat je de vars gewoon dynamisch aanmaakt? Anyway, wat ook een leuk en makkelijk progje is, is een tekstverwerkertje. Heel simpel, geen poespas, alleen tekst maken, opslaan en op kunnen roepen. Voor een beginner een week of 2 werk en klaar ben je.
Link naar reactie
[quote:e19db80c27="DarkScribe"]Waarom? Als die vars leeg zijn dan zal het wel een reden hebben, denk ik. Tenzij je bv 20 vars aanmaakt en die pas later gaat vullen, maar ik neem aan dat je de vars gewoon dynamisch aanmaakt? Anyway, wat ook een leuk en makkelijk progje is, is een tekstverwerkertje. Heel simpel, geen poespas, alleen tekst maken, opslaan en op kunnen roepen. Voor een beginner een week of 2 werk en klaar ben je.[/quote:e19db80c27]Dan zien we elkaar wel weer over een week of 2 :D
Link naar reactie
Ik was wat met die gemiddeldes aant klooien, maar eending snap ik niet. Ik gebruik VB6. Hoe tel je 2 waardes bij mekaar op??? Ik had dit (voor de niet VB kenners, uitkomst is een variabele, Text1 is net als Text 2 een textvak om waardes in te voeren, de met de .Text wordt de ingevulde getallen bedoeld) [code:1:3d36af1674]uitkomst = Text1.text + Text2.text[/code:1:3d36af1674] Ik vul voor text1 5 in en voor text2 4, krijg ik uitkomst 54! Hoe kan ik m oplatentelle?? btw: tekstverwerker is in VB niet moeilijk (werkt met, hoe heetdatookalweer, Rich text format objecten ofzo).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...