Ga naar inhoud

Macro openen in Excel


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, De bedoeling is om een blad te hebben met een aantal knoppen onderaan en een knop"Wissen" en om met de andere knoppen een marco te openen in dat blad. Voorbeeld: Ik heb een leeg blad met onderaan 3 knoppen: "Begië", "Nederland" en "Wissen". Als ik op de knop "België" klik komt bovenaan het blad de vlag van belgië te staan (gewoon wat gekleurde cellen), als ik op de knop "Nederland" klik komt er de vlag van Nederland. Als ik op de knop "Wissen" klik wordt het blad weer leeg. Ik heb dit geprobeert door eerst de vlag te maken, daarna de cellen te selecteren en op marco opnemen te klikken. Deze marco noem ik dan België. Zo doe ik dat ook bij de vlag van Nederland. Bij de knop Wissen heb ik dit staan: Private Sub wis_Click() Range("b2:d15").Clear End Sub Dat werkt al, maar ik weet niet hoe ik het macro kan openen in het blad. Ik heb al in de help en google gezocht, maar ik kan niets vinden. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Nee dat bedoel ik niet echt, De macro's en de knoppen heb ik al aangemaakt, maar als ik dubbelklik op de knop België kom ik dus in het gedeelte waar ik de code moet intikken en dan is het de bedoeling dat de cellen B2 tot D15 de opmaak van het macro overnemen, ik heb dat al eens gezien op school hoe dat gaat, maar daar kan ik niets meer over terugvinden.
Link naar reactie
Kan dit je misschien helpen? [code:1:70914c8731] Private Sub CommandButton1_Click() Action1 End Sub Private Sub CommandButton2_Click() Action2 End Sub Private Sub Action1() MsgBox "Action1" End Sub Private Sub Action2() MsgBox "Action2" End Sub [/code:1:70914c8731] [i:70914c8731]CommandButton1_Click()[/i:70914c8731] en [i:70914c8731]CommandButton2_Click[/i:70914c8731] zijn de procedures (macros) die automatisch worden aangemaakt wanneer je een [i:70914c8731]CommandButton[/i:70914c8731] in ontwerp aanklikt. De subroutines [i:70914c8731]Action1()[/i:70914c8731] en [i:70914c8731]Action2()[/i:70914c8731] vertegenwoordigen de procedures (macros) die u zelf hebt geschreven.
Link naar reactie
Hallo, (sorry voor het laat reageren) Bedankt voor de reacties, ik heb nu gevonden wat ik zocht. Voor de Belgische kleuren te laten zien bijvoorbeeld, heb ik deze code gebruikt: [code:1:5279ab1e55] Private Sub belgie_Click() With Worksheets(1) .Range("E1:G7").Clear .Range("E1:E7").Interior.ColorIndex = 1 .Range("F1:F7").Interior.ColorIndex = 6 .Range("G1:G7").Interior.ColorIndex = 3 End With End Sub [/code:1:5279ab1e55] Bedankt allemaal! Wim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...