Ga naar inhoud

[Delphi 7] ListBox invullen vanuit Record ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, ik heb na veel geklooi eindelijk een werkend record ([url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=109970]zie hier[/url]) die ik in een file kan opslaan, en kan hem nu ook uitlezen. Maar nu wil ik hetvolgende: Ik heb een Groupbox met labels (Name, Age, Country etc) en editboxen naast die labels (daar komen de namen en leeftijdedn in te staan)en ook een listbox. Nu wil ik dat de namen van de personen in de Listbox komen te staan, en dat als zo'n naam (persoon dus) wordt geslecteerd, de bijhorendee info in de groupbox wordt weergegeven. Dat laatste zal me wel lukken, maar hoe krijg ik die dingen in de ListBox. Ik kan absoluut niet met listboxes overweg (of beter gezegd, ik ken ze (nog) niet). Kan iemand me opweg helpen ? Alvast heel erg bedankt !
Link naar reactie
[code:1:1690679484]ListBox.Items.Add(Person.Name);[/code:1:1690679484] Oke dat lukt me nu. Maar hoe zorg ik dat als ik op een bepaalde naam klik ( in die listbox ) dat dan de info die daarbij hoort uit mijn record wordt gelezen, en geschreven in editboxes... ?. [code:1:1690679484]Form1.ListBox1Click(TSender : Object); BEGIN Edit1.Text := Person.Name; END; [/code:1:1690679484] ???
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...