Ga naar inhoud

.NET Framework SDK voor win ME???


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds kort van plan een programma met C# te programmeren, onder windows Milennium. Nu zoek ik het .NET Framework Software Development Kit 1.1 voor win ME, maar ik kan het niet vinden, en ik weet uberhaupt niet of het bestaat. Bestaat er eigenlijk een alternatief voor .NET Framework SDK? Alvast bedankt PS.ik ben een n00b op het gebied van programmeren dus kom aub niet met ingewikkelde termen en codes aan :D
Link naar reactie
[quote:0f258abac3]The .NET Framework 1.1 SDK runs on: * Windows Server 2003 * Microsoft Windows 2000 (Service Pack 2 recommended) * Windows XP Professional and Home Edition (Windows XP Professional is required to run ASP.NET) Note: [b:0f258abac3]Windows Millennium Edition[/b:0f258abac3] and Windows NT 4.0 Terminal Server are not supported.[/quote:0f258abac3]
Link naar reactie
Klopt, Het is een open source project genaamd Mono (neem eens een kijkje op http://www.go-mono.com). Er is ook meer over te lezen in het laatste .NET magazine (december 2003) van Microsoft. BTW: carlobernardini! .NET mag dan van Microsoft zijn (en ik ben echt geen Microsoft Freak) er is goed over nagedacht. (Het .NET framework is ontwikkeld door een bekend ex-Borland kopstuk.) Het beste uit de C++ en Java wereld, qua OO helemaal OK.
Link naar reactie
[quote:86580e3799="w.roosenburg"]Je bedoelt een .NET compiler voor Linux? ;) Die is er al: mono[/quote:86580e3799] Yep, klopt, mono is inderdaad beter dan dotGNU, maar toch wil ik dotGNU ook eens uitproberen (niet op windows natuurlijk..). Toch wil ik zo veel mogelijk afstand nemen van Microsoft producten: in de loop der tijd heb ik zo veel rommel van ze gebruikt en ze proberen de computerwereld gewoon 'over te nemen'. Het mag dan wel het beste zijn, maar mono is nu ook heel erg aan het uitbereiden. Ik kies dan absoluut liever voor mono...
Link naar reactie
[quote:92e958f75f="carlobernardini"]Het mag dan wel het beste zijn, maar mono is nu ook heel erg aan het uitbereiden. Ik kies dan absoluut liever voor mono...[/quote:92e958f75f]Feit is natuurlijk wel dat mono _altijd_ achter de feiten aan zal lopen. Als Microsoft nieuwe uitbreidingen heeft (ASP.NET 2.0 zit er bijvoorbeeld aan te komen) moet mono dat ook weer toevoegen en dat duurt weer maanden...
Link naar reactie
[quote:b1001d47f0="Bill Gates"][quote:b1001d47f0="carlobernardini"]Het mag dan wel het beste zijn, maar mono is nu ook heel erg aan het uitbereiden. Ik kies dan absoluut liever voor mono...[/quote:b1001d47f0]Feit is natuurlijk wel dat mono _altijd_ achter de feiten aan zal lopen. Als Microsoft nieuwe uitbreidingen heeft (ASP.NET 2.0 zit er bijvoorbeeld aan te komen) moet mono dat ook weer toevoegen en dat duurt weer maanden...[/quote:b1001d47f0] Dat mag dan wel waar zijn, maar alleen al om het feit dat Microsoft de consumenten helemaal onder haar macht wil hebben vind ik het een goede rede om toch voor mono te gaan kiezen. Microsoft manipuleert de consumenten zo erg, dat als bv iemand een OS als windows 98/ME heeft aangeschaft je meteen naar 2000 of XP moet upgraden, wat meteen weer een hoop geld meer is...
Link naar reactie
Ik denk dat het met de eigenschappen van XP en win2000 te make heeft. Ik ben we leen beetje .NET freak, vind het .NET magazine wel veht (snap het meeste niet maarja :P ). .NET is zeker geen slecht systeem, voor grote bedrijve ook (Okee de kosten liggen hoog). Als je een beetje met ASP wil expirimenteren is er _gratis_ het MS WebMatrix project, ff downen (Framework nodig en niet op win98/me) :P
Link naar reactie
[quote:af7202ced2="carlobernardini"]PS: Bill Gates, ben jij nou een windows-freak of zie ik het verkeerd?[/quote:af7202ced2]Sterker, ik heb zelfs Linux servers ;) Dat Microsoft afzetters zijn gaan we maar niet over discussieren: het is onzin. Ze weten niet altijd even goede producten toch goed te verkopen en de wereld slikt het. Marketing is waar het om draait en waar Linux nog heel, heel, heel veel van moet leren. En Alexander, als je C# te lastig vindt kun je beter VB.NET gebruiken, J# wil je niet eens aan beginnen...
Link naar reactie
[quote:be42d896a6="Bill Gates"]Dat Microsoft afzetters zijn gaan we maar niet over discussieren: het is onzin. Ze weten niet altijd even goede producten toch goed te verkopen en de wereld slikt het. Marketing is waar het om draait en waar Linux nog heel, heel, heel veel van moet leren.[/quote:be42d896a6] [url]http://nl.linux.org/forum/show.php?fid=74&table=admini[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...